czwartek, 3 października 2024

Pola Chwały 2024 - Bitwa Druga - Tatarzy 59 PS

 Kolejną bitwę miałem rozegrać z Tatarami. Nie grałem z tą armia i miałem spore obawy. Postanowiłem wystawić Zgrupowanie Brandenburskie z wyższą niż pruskie Motywacją (czyli normalną na 8) i Morale jednostek na 6 (a nie 5). Graliśmy Kluczowe Pozycje i tu różnica 1PS spowodowała, że musiałem atakować drugi znacznik. Wydaje mi się, że gdybym miał go bliżej, byłoby mi zdecydowanie łatwiej trzymać linię. Nieznajomość przeciwnika też zrobiła swoje. Nawet nie zorientowałem się, która jazda to jazda doborowa i jaka masakrę może zrobić.


Niepotrzebnie schowałem muszkieterów w wiosce. Spokojnie mogli stać w drugiej linii (np. za działami, przez które można prowadzić linie ostrzału). Szybko poznałem akcję - jazda doborowa w Dalekim Obejściu i zasięgu szarży. Podstawiłem się rajtarami S, którzy po pierwszej szarży zniknęli.

Udało mi się zniszczyć doborowych Tatarów, ale to był jedyny mój sukces. Nie udało mi się przepchnąć do drugiego znacznika i zaczęła mi spadać Motywacja.


Wydawało mi się, że gra Tatarami jest ciekawsza, a to schemat (Prusy tez graja schematem). Jazdą doborową zniszczyć ile się da, Ordyńcy podjeżdżają na bliski i sypia Grad Strzał blokując równocześnie Porządkowanie. Jak się skończą strzały to albo szarża na osłabione Jednostki/działa, albo polowanie na Dowódców z równoczesnym wejściem w strefę 12" od krawędzi przeciwnika.
Najmniej ciekawa bitwa turnieju, choć najwięcej się z niej nauczyłem.

Wykonałem przepisowy Odwrót. 14 -2 dla Tatarów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz