wtorek, 5 lipca 2022

Świete Cesarstwo Rzymskie - Imperium Osmańskie

 Pobyt na działce u teściów ma swoje dobre strony. Jest tu dużo więcej miejsca niż w dwupokojowym mieszkaniu. W namiocie w ogrodzie rozłożyłem swoje zabawki. Niestety w bagażniku zmieściła się tylko jedna armia i tereny. Przeciwnicy Cesarstw będą prezentowani przez puste podstawki.

Scenariusz Twin Peaks (Bliźniacze Wzgórza)

Zgrupowanie Osmańskie za 54PS było o 1 punkt siły droższe od Zgrupowania Cesarskiego.

Jazda Chorwacka okazała się lepsza w zwiadzie.



Na cesarskiej lewej flance piechota wsparta rajtaria wykonała forsowny marsz aby zając kluczowe wzgórze. Osmanowie wystawili na tym skrzydle spahisów (flankowanie), poszczerbionych w zwiadzie gonulu i azabów z łukami. Centrum obu armii zajmowały działa.

Prawa flanka cesarskich to rajtaria, piechota i jazda chorwacka. Na przeciwko spahisi i azabowie z bronią palną.


Świetny efekt ostrzału z łuku w wykonaniu spihasów.


Zapałki oznaczają straty. Walka była wyrównana.

Cesarscy jako pierwsi zajęli jedno ze wzgórz.


Zajęli też drugie. Dostali się jednak pod wzmożony ostrzał lekkiej jazdy, azabów i dział.

Jazda chorwacka wygrywa w walce ogniowej z azabami.

Ostrzał piechoty i flankowy ogień dział rozproszył jednostkę azabów.

Spahisi szarżowali na rajtarów, wygrali i dokonali przegrupowania. dostali się jednak pod flankowy ogień piechoty.


Spahisi złamali w końcu rajtarię, a piechota cesarska została wystrzelana. Wzgórze jest kontrolowane przez Osmanów.


Ostatnia szarża w grze nie przyniosła przełamania.

Gra zakończyła się zwycięstwem Turcji 7 - 6.

Azabowie są trudni do zniszczenia, ale przez niskie wyszkolenie nie zadają zadowalających strat przeciwnikowi. Raczej z nich zrezygnuję. Spahisi w wersji LARGE, to niesamowita moc w szarży, ale też w ostrzale. Bardzo dobrze sprawiły się działa  tureckie. Rajtaria nie jest sił uderzeniową, trzeba bardzo na nią uważać. Ratuje ją dyscyplina i pistolety. Wielkość oddziału MEDIUM pozwala jej długo wytrzymać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz