wtorek, 7 czerwca 2022

Testowanie Moskwy i nowych zasad walk w Strukturach

 Zagrałem Moskwą (modelami RON) za 52PS ze Zgrupowaniem Hetmańskim (RON) za 53PS Janka. Wybrałem scenariusz Dwie Wioski, gdzie walczy się podwójną wioskę. Niestety pomieszały mi się zasady nowej wersji i poprzedniej. Teraz zasady są dużo prostsze. Nie trzeba walczyć o zajęcie pustej wioski (gdy jednostka wroga się z nią styka). Wioska nie daje tak dużej przewagi piechocie jak było w 1 edycji. Natomiast trudniej złamać obrońców ostrzałem (chyba, że armat, które mogą zniszczyć wioskę i zamienić na obszar - Ruiny).


Mgła wojny. Widoczne są oddziały straży przedniej (po lewej). Jednostki wystawione poza strefą rozstawienia z efektów zwiadu (dworianie w forsownym marszu i dragoni polowi - flankowanie) oraz jednostki odkryte dzięki udanym harcom.

Po odsłonięciu kart okazało się, że fatalnie się wystawiłem Moskwą. Dragoni w lesie byli za daleko od celów, a na lewej flance RON miał przewagę liczebną. Moskiewskie jednostki elitarne satły naprzeciwko elity RON.

A, co tam. Umrzem, rozweselim Cara! Dzieci z rohatynami w szarży na nieprzygotowana jazdę kozacką.

Do pomocy ruszyła sotnia podjazdowa. Udało się zdobyć przewagę ilościową i odrzucić jazdę RON.

RON zastosował podobną taktykę. Pancerni z rohatynami uderzyli z frontu, a jazda wołoska z flanki. Sotnia podjazdowa nie wytrzymała, zwłaszcza, że nie miała możliwości wycofania,

Na prawej flance walki zakończyły się związaniem jednostek w walce.


Lewa flanka był już stracona. Dzieci biły się jedna dzielnie. Jednostki RON z prawej flanki (husaria i pancerni) przegrupowały się odrywając od walki.


Jedyny sukces Moskwy to wybicie hajduków obsadzających wioskę. Próba zajęcia opuszczonej struktury przez zawojewodczyków skończyła się uderzeniem na ich flankę husarii i ich zniszczenie, co pozwoliło zając pustą wioskeę jeździe kozackiej. Dzieci bojarskie odsadzające dolną część wioski zostały zaatakowane przez pancernych z rohatynami z lewej flanki, a następnie do walki dołączyła jazda wołoska, co spowodowało zniszczenie jednostki moskiewskiej i zajęcie drugiej części wioski.

Wynik walki to 12 do 1 dla RON.

Dziękuję Jankowi za grę. 

Trochę namieszałem z zasadami walki w strukturach. Zasady ciągle ewoluują, w kierunku uproszczenia, ale powoduje to, że zaczynami się w nich gubić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz