środa, 6 lipca 2022

Brandenburgia - Turcja

 Dwie wioski stały się celem Zgrupowania Brandenburskiego i Tureckiego.


Scenariusz jak dla mnie mało zbalansowany. Kto pieszy zajmie wioski (wygra inicjatywę w 2 rundzie) ma od razu kontrole obu struktur.

W rogu pola bitwy opóźnieni gonolu.

Na lewej flance Turcja wystawiła tylko lekkie działa (osłonięte lasem i wioską) oraz flankujących spahisów.

O wioskę zawalczą janczarzy i piechota najemna.

Aby zając strukturę potrzeba wykonać jedną akcję. Piechota miała 2 akcje, więc zajęła pierwszą wioskę, a w kolejnej akcji drugą. Kontrolę sprawdza się na koniec aktywacji więc tylko druga wioska była pod kontrola Brandenburgii, ale pierwsza była skutecznie blokowana. Na prawej flance spahisi przełamali szarżą rajtarów pruskich, ale dostali się pod flankowy ogień kartaczy i zostali odrzuceni w bok.

Spahisi szarżowali rajtarów najemnych, ale zostali odrzuceni i dodatkowo ostrzelani z kartaczy. Muszkieterowie pruscy zostali zdezorganizowani ostrzałem dział tureckich.

Grad strzał lekkiej jazdy tureckiej rozbił pruskich rajtarów.


Ogień kartaczy dział tureckich połączony ze szturmami janczarów doprowadził do zniszczenia piechoty w wiosce, ale szybko zajęli ją rajtarzy brandenburscy. Ale to na prawej flance doszło do rozstrzygnięcia. Lekka jazda zabiła dowódcę brandenburskiego, co wcale nie jest takie łatwe (5 kości trafień z przerzutem trafienia). A spahisowie zniszczyli średnie działa (miały poziom Złamany i nie mogły wykonać reakcji na szarżę). Dodatkowo doszło do Okrążenia sił brandenburskich, co spowodowało dalszy spadek Morale. Okazało się, że na koniec gry zgrupowanie brandenburskie zostało złamane i straciło kontrole nad wioskami.

W punktach Turcja wygrała 14 do 1 (straciła działa po ostrzale muszkieterów pruskich).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz