piątek, 15 lipca 2022

Cesarstwo - Kozacy

 Pierwszą grę Kozakami bez tabory nawet nie będę opisywał. Zakończyła się druzgocąca porażką. Tabor bardzo przydaje się przy zajmowaniu i utrzymywaniu terenów kluczowych. Źle nim pokierowałem, bo w pewnym momencie dostali Obronę. Powinni cały czas pozostawać z Ruchem, ewentualnie już po dojściu do terenu Obrona. Czerń spisała się bardzo dobrze. Jest to jednostka, którą zwykle się ignoruje. Szli sobie spokojnie do przodu i w pewnym momencie mogli zagrozić działom. Tez mogłem ich inaczej użyć, mogli zająć teren, a potem zostać wymienieni przez tabor, a sami iść do przodu jako jego osłona. Lekkie działo nie sprawdziło się, chyba lepiej brać plastunów.

Scenariusz Walka Patroli (3 obszary kluczowe)


Kozacy wystawili konnych mołojców, lekkie działo, rejestrowych i mołojców.


Nieopisane tacki, to czerń i tabory.


Tutaj popełniłem błąd, bo czerń mogła zająć teren kluczowy.

Cesarstwo kontroluje skrajne obszary, Kozacy centralny.

Tabor ogniem zgonił jazdę chorwacką. Czerń poszła do przodu zamiast zająć obszar kluczowy.

Mołojcy, którzy zajęli centralne wzgórze odrzucili ogniem piechotę cesarską, ale zostali zniszczeni ostrzałem średnich dział i karakolem kirasjerów. Ich miejsce na wzgórzu zajęli rejestrowi.

Większy oddział Chorwatów zajął pole zboża.

Chorwaci zostali zaatakowani przez tabor, musieli spróbować ustać w terenie, żeby nie stracić kontroli i mimo porażki o 3 udało im się utrzymać teren. Kirasjerzy zaszarżowali rejestrowych, którym skończyła się amunicja, ale ci wytrzymali atak i nie oddali wzgórza.


Kirasjerzy mimo krzyżowego ognia dział i konnych mołojców utrzymali zaorane pole. 

Końcowy wynik 8 - 3 dla Cesarstwa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz