niedziela, 31 października 2021

Litwa - Brandenburgia - scenariusz Potyczka

 Gra na poprawionych zasadach. Zmniejszone podjazdy do maksymalnie 6 elementów,  5 tur gry i nowy scenariusz.

 Litwa 29 PS

Pułkownik 4PD

dragoni S
jazda kozacka z rohatynami S (zawodowcy)
petyhorcy S (zawodowcy, kałkany)
wolontarze S
jazda kozacka S

Brandenburgia 28PS

Pułkownik 4PD

rajtaria najemna S (dyscyplina)
muszkieterowie pruscy M (zawodowcy)
rajtarzy obrony krajowej M
dragoni pruscy S
rajtaria najemna S (wysokie nasycenie bronią palną)


 
Muszkieterowie  pruscy w forsownym marszu weszli na wzgórze. Litwa miała Pozorantów, ale nie wykorzystała.

Brandenburgia nie ruszyła się na maksymalna odległość. Trzyma linie, z wyjątkiem rajtarów na skrzydle. Litewscy dragoni zajęli las, jazda trzyma się poza zasięgiem szarży rajtarii.

 
 Szarża jady kozackiej z rohatynami i kontrszarża rajtarii.

Dyscyplina daje rajtarii zwycięstwo.

Karakol daje niewielkie skutki, Petyhorcy tracą 1 D.

W rewanżu petyhorcy szarżują rajtarów. Brak reakcji (rozkaz Ruch).

Minimalna wygrana (ci rajtarzy nie maja dyscypliny)

Przełamująca szarża

Wyjątkowo skuteczny wolontarzy pomimo szyku rozproszonego.

Samobójcza misja wolontarzy.

Blokują szarżę rajtarów pruskich i ociekają z pola bitwy

Dragoni ostrzeliwują jednostki w walce. Dowódca dal im przerzut nietrafionych strzałów (zapomniałem, że w ww i ostrzale nie można). Byłoby po 2 trafienia na stronę, a nie 1 -3)


Szarża jazdy kozackiej na dragonów.  


Efekt - wycofanie i utrata 50% stanu jednostki.


Aktywują się jednostki związane walką. Jazda kozacka z rohatynami ucieka.

Petyhorcy, którzy przełamali linie wroga nie maja celu do dalszej szarży i próbują wykręcać.

Dowódca zmienia rajtarom rozkaz na obrona. Ci robią zwrot i ostrzeliwują flankę kozaków. Przydaje się wysokie nasycenie bronia palna (pomimo stanu Chwiejny maja 3 kostki do strzelania i jeszcze +1 zagrożenia za flankę, dodatkowo zasięg bezpośredni)

Dragoni RON prowadzą bezskuteczny ostrzał (pomimo flanki)

Muszkieterowie pruscy robią zwrot i dają ognia na flankę kozaków.

Niestety dla kozaków panuje tutaj ścisk.

Rajtarzy pruscy dostali rozkaz ruch, co pozwoliło im się zwrócić frontem do wroga.

Tym razem dragoni trafiają. Rajtaria ma już stan załamany.

Jazda kozacka zostaje rozstrzelana przez muszkieterów.

Petyhorcy robią jedynie ruch w kierunku wroga. Dostają ostrzał karakolem na flankę.

Następnie szarżę od rajtarów pruskich. na szczęście zdali test wyszkolenia i kontrszarżują.

Przewaga liczebna i stan Pewny robi swoje. Petyhorcy giną



Piąta tura. Na polu bitwy zostają tylko dragoni litewscy. Brandenburczycy stracili jedynie dragonów pruskich, którzy nie dają straty Motywacji.

Wynik końcowy 8 - 0


6 komentarzy:

  1. I jak oceniasz Brandenburgię? Rzeczywiście paździerz, czy jednak dają radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po poprawkach w zasadach testowych Brandenburgia nie jest już biedniejsza siostrą Szwecji. Dalej jest tańsza, ale już nie traci tak bardzo na jakości.

      Usuń
  2. czy znowu wygrał Swawolnik ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Chciałem sprawdzić, czy da się zagrać w 2 godziny (takie jest założenie upraszczanie scenariuszy). Z Tobą, to z założenia jest niewykonalne. Przegadalibyśmy dodatkowe 2 godziny. :)

      Usuń
    2. Jedynie może mi być przykro ze takie wspomnienie ze mną masz.

      Usuń
    3. Nie ma powodu. Rozmowy z Tobą to najprzyjemniejsza część gry. Ale w przypadku testowania tempa gry pod turnieje, to nie najlepszy pomysł :). Dlatego bardzo mi odpowiada format ligi, ponieważ nie ma presji czasu w trakcie gry.

      Usuń