wtorek, 4 lipca 2023

Wzmocniona Brandenburgia - dzień drugi

 Najlepsze, że mogę przerwać grę i wrócić w dowolnym czasie. Nie to co w mieszkaniu.

W drugiej rundzie Litwie nie udało się przebić przez linie brandenburskie. Czas na przegrupowanie i kolejne uderzenie.


 
Trzecią rundę rozpoczęła batalia od kontrmarszu na flankę petyhorców. Dzięki skutecznemu ostrzałowi petyhorcy osiągnęli stan Złamany. Nie mogą szarżować i kontrszarżować.
 

Jednostka brandenburska w górze stołu zostaje zniszczona. .

Petyhorcy zostali zmuszeni do wycofania.

Jazda kozacka z rohatynami próbuje się przebić skrajem pola bitwy. Nie udało się. Za to dragoni ostrzeliwują na bliskim zasięgu flankę rajtarii, która ścigała petyhorców.

Ostrzał jest bardzo skuteczny.

Rajtaria w dole pola bitwy ostrzeliwuje się wzajemnie.

Czwarta runda Rajtaria szarżuje dragonię w centrum.

Dragonia ustała. Trzy jednostki litewskie szykują się na samotną rajtarię.

Petyhorcy cofają się i porządkują szyki.

Szarża na flankę samotnej rajtarii. Udaje się wykonać zwrot.

Elektorscy robią przegrupowanie.

Jazda kozacka związuje walką rajtarię, co pozwala przejąć znacznik celu.

Po wykonaniu ruchu batalia weszła w zasięg ognia i pomimo kary za Manewr skutecznie ostrzelała dragonów. Dało to równe straty dla obu armii.


Koniec bitwy. 

Straty 3-3
Scenariusz 1 - 4
Wynik 4 - 7 dla Elektora , który nie omieszkał wysłać swoich posłów.

Wnioski - warto brać M-ki rajtarii i batalię na RON.
Działa sprawdzają się sytuacyjnie (tym razem nie, ale to wina wystawienia).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz