piątek, 30 czerwca 2023

Kuklinowski czyni pokutę.

 - Niebezpieczny prowadzicie proceder i godniejszy hultajów niż szlachty. Nieprzyjaciołom wolno brać, ale jeżeli i swoim bierzecie, toście hultaje, nie szlachta Nie bez tego też musi być, żeby na was jakie wyroki z dawnych czasów nie ciążyły? - Oficerowie stający przed hetmanem z mina niewiniątek woleliby szarżować batalie opancerzonych pikinierów, niż tłumaczyć się Czarnieckiemu. Zwłaszcza, że nie mieli nic na swoją obronę.
- Kazałbym was powiesić, ale żeście żołnierze, to każę was rozstrzelać. - Dragoni chwycili związanych skazańców pod pachy i ruszyli do wyjścia. - Stać! Rozkazał hetman. - Chyba, że... Odkupicie swoje przewiny i po rycersku, nie hultajsku staniecie do sprawy.


Korona była o 2 PS słabsza, dzięki czemu użyła Fortelu i przesunęła o znacznik z Obszaru w centrum (to rozmokły grunt, a nie jezioro) w kierunku swojej strefy rozstawienia. Co ciekawe Szwedzi wygrali Zwiad i wybrali Efekty Udane Harce (żeby samemu nie oberwać) oraz Pochwycenie języka (pancerni). Jazd kozacka (weterani z kałkanami) zostali wystawieni w Forsownym Marszu.

Dzięki przewadze liczebnej, ale przy dużych stratach udało się koroniarzom przejąć dalszy znacznik.

Środkowy znacznik, wykorzystując zasięg początkowego ruchu, przejęli podragonieni muszkieterzy. Prawy znacznik, przy braku agresywnego przeciwdziałania rajtarii (tylko karakol), zajęli kozacy.

Opancerzeni rajtarzy z łatwością pokonali jazdę kozacką, lecz znacznik zajęła jazda wołoska.

 Druga runda.

Podragonieni muszkieterzy w centrum, przy braku osłony rajtarii, zostali zaszarżowani najpierw z flanki przez kozaków (w reakcji zrobili zwrot frontem ku wrogu)). Następnie dobili ich pancerni - przełamująca szarża na tył i zajęcie znacznika.

Opancerzeni rajtarzy zniszczyli jazdę kozacką, a drugi skwadron rajtarii zaszarżował jazdę wołoską. Uratował ich Odskok, ale stracili kontrole znacznika.

Morale -2 Szwecja -1 Korona

Trzecia runda.

Pancerni szarżują rajtarię i wykonują przełamanie.


Jazda kozacka dopada rajtarów, którzy nie maja się gdzie wycofać. Na drugiej flance rajtaria robi zwrot zaczepny na centrum pola walki. Ale jest już za późno.
Szwedzi tracą kolejne 3 punkty Motywacji (1 za zniszczona jednostkę, 1 za mniej znaczników niż przeciwnik i 1 za stratę połowy jednostek) i wykonują Odwrót.

Motywacja 5 to trochę za mało. Za często bitwy kończą się Odwrotem (choć może na Podjeździe tak powinno być).

Dziękuję Kubie za grę. Szwecja nie wybacza błędów (pozostawienie muszkieterów bez wsparcia rajtarii na skrzydle). Ja za bardzo wypuściłem jazdę kozacką (Forsowny marsz), ale szybko przerzuciłem jednostki na druga flankę i uzyskałem lokalną przewagę. Miałem ją od początku przy 5 jednostkach na 4. Byłem przy tym słabszym graczem (lepsze rozłożenie znaczników).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz