Zagrałem pierwszy raz z Jankiem. Spotkał się podjazd Koronny za 32 PS i Obrona Terytorialna za 30 PS. Scenariusz Potyczka. Efekty - Opóźnienie - dragoni, Dobry dzień.
Rozstawiłem Brandenburgię w oparciu o krawędź stołu i tereny pozbawiające impetu (rozmokły grunt i wzgórze). Las dodatkowo osłaniał moja flankę przed wyjściem na moje tyły.
Na przeciwko lewej flanki miałem jazdę kozacką S i opóźnionych dragonów. Postanowiłem ruszyć do przodu, żeby wejść na połowę przeciwnika (brak spadku motywacji). Rajtary pruscy wypościli się do przodu. Dragoni pruscy i batalia piechoty nie nadążała. Muszkieterowie pruscy i rajtaria trzymała wzgórze.
Starałem się trzymać linię kręcąc frontem zgodnie ruchem wskazówek zegara.
Korona nie szarżowała tylko próbowała obejść moja flankę. Mój ostrzał był nieskuteczny do czasu. W końcu udało mi się ostrzelać pancernych karakolem na bliskim zasięgu, a następnie piechotą zdając w sumie 7D, co wyłączyło pancernych z wali.
W ostatniej rundzie jazda kozacka zaszarżowała dragonów, którzy oddali strzał w reakcji nie trafiając ani razu. Dostali w sumie 6D. Szarża rajtarów pruskich na flankę kozaków dał tylko zwycięstwo o 1.
Walka zakończyła się właściwie bez strat. Wynik 4-4 (za brak strat da obu stron).
Trudny scenariusz dla pieszej armii. Miałem za mało jednostek uderzeniowych, a samym ostrzałem nie zniszczę jednostki wroga, która może się cofnąć i porządkować starty. Brandenburgię ratuje duża liczebność, która pozwala trzymać linię, zwłaszcza w oparciu tereny. Jednostki wspierają się nawzajem i przeciwnik nie ma specjalnie gdzie uderzyć.
Dziękuję Jankowi za grę i liczę na rewanż.
7D, 6D co to za potwory?
OdpowiedzUsuńZnaczniki Dezorganizacji. W zależności od wielkości jednostki i ewentualnie zasad specjalnych (np. małe kompanie, ludiej u nas mnogo) liczba znaczników powoduje zmiany stanu jednostki (pewny, chwiejny, złamany, ucieczka).
Usuń