czwartek, 16 grudnia 2021

Niezdobyte wzgórze

 Zagrałem RON za 32 PS przeciwko Szwedom Elta za 29 PS. Mariusz wybrał scenariusz Obrona wzgórz za 3PS.
 

Wygrałem Zwiad i wybrałem Flankowanie i Forsowny Marsz, a Elt Udane Harce.



Szwedzi wystawili się za wysuniętym wzgórzem, które obsadzili dragoni. Moje siły rozdzielił las. Na prawo posłałem lekką jazdę, wolontarzy i jazdę kozacka. Na lewo jazdę kozacką M i pancernych.

Podragonieni muszkieterzy w pierwszym ruchu weszli na wzgórze. Rajtaria skutcznie karakolowała, a dragoni zadali spore straty ostrzałem. Mój ostrzał był bardzo nieskuteczny.

Udało mi się zaskoczyć opancerzonych rajtarów. Mimo przewagi  w kostkach 9-6 walka zakończyła się remisem.

Szwedzi bardzo dobrze wystawili swoje oddziały na wzgórzu. Nawzajem osłaniały swoje flanki i jedyna możliwość ataku, to była szarża na front.

Ostrzał dragonii i szarża rajtarów na jazdę wołoską pozamiatał moja prawą flankę.


Pancernym udało się odepchnąć związanych z nimi walka opancerzonych rajtarów. Przypomniałem sobie, że mam kałkany. Muszkieterzy ostrzelali wolontarzy zostawiając ich na granicy ucieczki, Wolałbym ich stracić, bo zablokowali szarżę jazdy kozackiej.

Niestety musiałem kończyć grę (sama gra zajęła nam godzinę - bez rozstawiania). Było po 3 turze i straciłem 3 punkty Motywacji z 5. Miałem szansę zająć drugie, ale to by był szczyt moich możliwości (czyli remis). Gdyby liczyć punkty na koniec 3 tury wynik byłby 4 - 2 dla Szwedów.

Podziękowania dla Mariusza za grę.


1 komentarz: