wtorek, 13 lutego 2024

Drugie Miszczostwa Krakowa - Bitwa 2

     Druga bitwa z Moskwa Wasila. Bardzo się ucieszyłem ze spotkania z Adamem. Na Polach Chwały dostałem od niego łupnia i liczyłem na rewanż.

Armia Moskiewska jest pełna wdzięku jak na załączonym zdjęciu.



       

 

     Na początku dowiedziałem się jak rozstawiać znaczniki w scenariuszu Kluczowe Pozycje będąc Czerwonym graczem. Jeden wystawia się w rogu stołu, tak żeby Niebieski musiał tam zostawić jednostkę, aby zając znacznik (właściwie działa jak Opóźnienie na Niebieskiego), albo odpuścić sobie kontrolę tego znacznika. Dodatkowo źle wykorzystałem Fortel pozwalający przesunąć znacznik. Przesunąłem środkowy bliżej lewego, żeby oba obstawiała piechota, a trzeba było cofnąć lewy do wzgórza i na nim bronic się piechotą.


Fatalne wykorzystanie Forteli (komplet), również z powodu zagrywki przeciwnika. Pierwszy znacznik wystawił na środku. Ja go później przesunąłem na lewo (czerwona strzałka). Drugi wystawiłem za lasem i nie przesunąłem do wzgórza (niebieska strzałka). Trzeci przeciwnik wystawił poza kadrem (żółta strzałka). Od razu widać ogranie tego scenariusza. Dziękuje za naukę.


Sotnia Podjazdowa zaszarżowała Muszkieterów licząc na łatwe zwycięstwo. Muszkieterzy przegrali i wycofali się, tracąc kontrolę znacznika, ale przeciwnik w kolejnej Rundzie szybko cofnął się poza zasięg strzału, ponieważ wszedł w Stan Czerwony (sporo ran z salwy w reakcji i z walki wręcz). Zaszarżowałem Dzieci Bojarskie. Chciałem zatrzymać jednostki moskiewskie jak najdalej od znacznika. Sama ich obecność i masa pozwalała na jego zajęcie. Lepszym wyborem byliby Dworianie. Szarża na nich pozwoliłaby wyjść poza linie szarży Dzieci bojarskich.



Dworianie dołączyli do walki Dzieci Bojarskich i Rajtarii Duńskiej, co skończyło się ich Ucieczką. Następnie Dworianie zaszarżowali Muszkieterów, którzy całkiem nieźle sobie radzili w walce. Dzieci Bojarskie nie miały miejsca na dostawienie się do muszkieterów. Wykonały zwrot w kierunku rajtarii na flance. Ta pozostała bierna do końca gry (to mój błąd, konsekwencja wystawienia przez przeciwnika znacznika w rogu stołu). Strzelcy grodowi podeszli do związanych walką z Dworianami Muszkieterów i zaszarżowali ich flankę. Gra zakończyła się wynikiem 11 -5. 

Wielkie podziękowania dla Adama za naukę rozstawiania znaczników w scenariuszu Kluczowe Pozycje. Zwykle się go obawiałem jako Czerwony. Teraz wiem, że można utrudnić obronę Niebieskiemu. 

Mam satysfakcje, że uszczknąłem punkty Zwycięscy turnieju. Pałam żądzą rewanżu.

"Nu Wasil. Pagadi!"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz