wtorek, 5 grudnia 2023

Przygotowania do Miszczostw cz.4 - Czyli, jak mawiał John Rambo, "nie ufaj nikomu" .

     W Podjeździe Gdańskim zamieniłem M rajtarii najemnej na M muszkieterów - dużo bardziej sprawdzili się w defensywie. Gdańsk miał szansę na złamanie Duńczyków. Miał nawet dwie szansę i wybrał gorszą możliwość.

    Porównanie grup Strzelcy Wyborowi - Snaphannar wypada zdecydowanie na korzyść tych drugich. Sama zasada Snajperzy (ignoruje Osłonę, czyli również Szyk Rozproszony oraz +1 Zagrożenia). Strzelcy Wyborowi mimo Wyszkolenie 6 strzelają często 1 kostką i nie maja dodatkowego zagrożenia, co powoduje, że właściwie nadają się do Nękania wroga, a nie powodują zagrożenia dla Grup i Szyku Rozproszonego (np. dowódcy, działa).

    Scenariusz Kluczowe Pozycje - Fortele Zabezpieczona Pozycja i Staranne Rozpoznanie.

Dzięki Fortelom gdańszczanie maja kontrolę 2 Znaczników Celów.

Duńska jazda skupia siły do uderzenia na dalszy Znacznik Celu broniony przez rajtarię gdańską. Piechota gdańska skoncentrowała ogień na piechocie duńskiej, która ratuje Osłona Pola Zboża. Gdańscy Strzelcy Wyborowi zostali rozstrzelani przez Snaphannar w pierwszej Rundzie.

Karakol jazdy duńskiej zdezorganizował jednostkę gdańską. Salwa na bliskim i kontrmarsz  muszkieterów prawie zlikwidował piechotę duńską (Osłona i Defensywne Nastawienie uratowały kilka punktów strat  - jednostka na granicy ucieczki. Snaphannar biorą się za partyzantów gdańskich. Nabijają 3 straty i blokują Porządkowanie.


Już prawie było po piechocie duńskiej. Interwencja (podwójna) dowódcy uratowała grę

Gdańscy muszkieterzy zostali zdezorganizowani ostrzałem Snaphannar i nie mogli dobić piechoty duńskiej (Inicjatywa jest bardzo ważna). Ta dokonała Porządkowania, a ostrzał przeciwnika okazał się nieskuteczny. Duńskiemu dowódcy brakło Rozkazów, aby wydać rozkaz zmasowanego uderzenia na jazdę gdańską. Skonczyło sie na nieskutecznym Karakolu.

Kolejna Runda z Inicjatywa po stronie duńskiej. Szarża na flankę jazdy najemnej, to dokonuje Zwrotu, ale nie ma Impetu.

Mimo to wygrywa starcie i wykonuje Przegrupowanie, żeby ustawić się frontem do wroga.


Teraz to rajtaria duńska jest w trudnej sytuacji. Zostaje zniszczona a zwycięska rajtaria powstrzymuje się od Pościgu, aby wykonać zwrot w kierunku wroga.

Pozwala to przyjąć ogniem szarżujących na nią najemników. Walka kończy się remisem.

W ostatniej Rundzie gdańszczanie mając Inicjatywę wybierają ostrzał muszkieterów. Duńczycy wyszli z Osłony Pola Zboża, ale przetrwali ostrzał. Lepszą opcją byłby atak na flankę związanej walka rajtarii. Nie zwróciłem uwagi, że Duńczycy są już na progu Złamania. Zniszczenie kolejnej jednostki powodowało ich Odwrót. A tak, to oni uderzyli na  flankującą jazdę i doprowadzili ją do Stanu Czerwonego. Dodatkowo wygrali walkę z jednostką, z którą byli związani walką i spowodowali jej Wycofanie. Dało to kontrolę drugiego Znacznika Celu.

Jeszcze Snaphannar dobiło muszkieterów, a muszkieterzy duńscy porządkowali się do Stanu Żółtego.

Jak to mówią "Złapał Kozak, Tatarzyna, a Tatarzyn za łeb trzyma". 

Z druzgocącego zwycięstwa mamy druzgocącą porażkę.

Scenariusz 3-1

Straty 5 - 2

Razem 8 - 3 dla Danii

A mogło być 1 - 11




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz