czwartek, 9 listopada 2023

Potyczka zgrupowań pieszych, czyli kto szarżuje ten ginie.

 Scenariusz Potyczka pomiędzy szwedzkim Zgrupowaniem garnizonowym za 60PS i Obroną Terytorialną za 57 PS. Postarałem się wysłuchać mądrzejszych (czyli Miszczu) i zmodyfikowałem skład Prusaków, którymi grałem na turnieju w Niepołomicach. Wyszło o 5 PS więcej, ale zwiększyłem jednostki najemne kosztem milicji pruskiej. Kuba wystawił bardzo silne Zgrupowanie szwedzkie, choć po grze doszliśmy do wniosku, że warto wstawić dodatkowa batalię kosztem punktów dowodzenia.

Po wygranym Zwiadzie na flance pojawiła się najemna rajtaria.

Miałem plan uderzenia na tej flance dwiema jednostkami najemnej rajtarii na osamotnioną szwedzką straż przednią. Chciałem wyjść na połowę przeciwnika i dodatkowo zniszczyć jednostkę przeciwnika jako pierwszy (warunki scenariusza).

Szwedzi rozpoczęli atak na przeciwnym skrzydle, Centrum to piechota i działa.

Zaskoczył mnie celny ogień kontrbateryjny  szwedzkich dział średnich, które zniszczyły moje
8 funtówki (działa nie mogą wykonać przymusowego wycofania i dochodzi do ścisku). Po dwóch strzałach straciłem jednostkę jako pierwszy. Co więcej moja rajtaria weterani po ostrzale w reakcji szwedzkiej rajtarii (była z rozkazem Reorganizacja) została zmuszona do wycofania (dwa niezdane testy Morale).

Na szczęście szarże rajtarii szwedzkiej na przeciwnej flance zaskoczyły się niepowodzeniem, Batalia na szczęście zdała test na reakcje i utworzyła czworobok. Rajtarzy pruscy wygrali z opancerzonymi Szwedami.

W końcu udało mi się dokonać to, co zaplanowałem i zniszczyłem jednostkę szwedzkiej straży przedniej.


Udało się ustać ostrzał na tył od muszkieterów, a następnie porządkować obie jednostki jazdy do stanów żółty. Na przeciwnej flance po kolejnych walkach w zwarciu obie jednostki jazdy szwedzkiej weszły w stan czerwony, co dało mi remis.

Za scenariusz 1-0 dla Szwecji, Za straty 5 - 6.
Idealny remis 6-6.

Bardzo dziękuję Kubie za grę. Choć początkowo wydawało mi się, że polegnę, to postawa batalii, a w szczególności rajtarii pruskiej uratowała mi remis.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz