poniedziałek, 8 listopada 2021

Scenariusz - Potyczka

Potyczka o poranku (przepraszam za kiepska jakość zdjęć, miałem kiepskie oświetlenie). Wyrównane siły Szwedzkie i Litewskie po 29 PS. Postawiłem na mniejsze jednostki litewskie, ale bardziej zwrotne. Scenariusz na wyniszczenie przeciwnika.



Ze zwiadu Szwedzi wystawili muszkieterów w Forsownym Marszu, a Litwini z Pozorantów przerzucili wolontarzy ze swojej prawej, na lewa flankę.

Duży błąd Szwedów. Wypuścili się za bardzo do przodu, a dragoni zostali z tyłu (jedna akcja na spieszenie, lepiej było od razu wystawić na piechotę. Złamana linia i brak wsparcia. Litwa ma przewagę na flankach 2:1 i 3:2

Szwedzka inicjatywa i próba osłony muszkieterów. Szarża rajtarów na kozaków z rohatynami (kontrszarża). Straty po równo 5D. Szwedzi wygrywają Dyscypliną.

Do związanych walką oddziałów podchodzą muszkieterowie i oddają strzał na zasięgu bezpośrednim. Jedno trafienie w sojuszniczą jednostkę, ale kozacy otrzymują 4 i muszą się wycofań załamani.

Dragoni litewscy dokładają strat rajtarom.

Petyhorcy w starciu z rajtarią. Tym razem przekonałem się do przełamującej szarży. Petyhorcy wygrali o 4 i dołożyli dzięki temu 3 dodatkowe straty przeciwnikowi

Rajtarów dobijają kozacy. Udaje im się zwrot w reakcji i straty są wyrównane, ale wystarczy to do zniszczenia jednostki.

Wolontarze ostrzeliwują flankę rajtarii. Małe kompanie, to niższy próg stanu złamania. rajtarzy zostaja zniszczeni.

Petyhorcy, którzy przebili się przez rajtarię dostają się pod flankowy ogień dragonii.

Kolejna tura zaczyna się od flankowej szarży wolontarzy na muszkieterów.

Piechocie udał się zwrot, ale już nie mogli strzelić. Wolontzrze wbili im więcej strat, mimo to przegrali, ale związali walka Szwedów.

Dragoni zaryzykowali ostrzał związanych walka jednostek. Zadali po jednej stracie każdej.

Pozostałe jednostki litewskie porządkują szyki. Szwedzi stracili cała jazdę i już maja 50% strat.

Kolejna tura, to szarża kozaków na tył związanych walka muszkieterów. Co ciekawe ci wytrzymują.

Dragoni mocno przerzedzają ogniem petyhorców.


W walce w otoczeniu muszkieterowie ustali, ale ogień flankowy dragonów powoduje ich ucieczkę. Od Obrywają też wolontarze i kozacy, ale zniszczenie trzeciej jednostki szwedzkiej, powoduje, że na koniec tury wykonują oni Odwrót.

Wynik walki 15:0 dla Litwy. Błąd ustawienia na początku gry spowodował szybką przegrana Szwedów.



3 komentarze:

  1. Nie wiem na ile możesz uchylić rąbka tajemnicy, ale czy w trakcie budowania listy zaczynasz od najmniejszego rozmiaru jednostki i następnie zwiększasz je do potrzebnego rozmiaru, tak jak to było w starych listach gdy dodawałeś dodatkowe podstawki, czy jest to zupełnie coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podobnie jak do tej pory. Masz w podstawie 3 jednostki, czasami z opcją wyboru albo/albo (co wpływa wpłynąć na koszt w PS np. petyhorcy albo rajtaria). Potem wykupienie jednostek dodatkowych (zwykle 1-2 i tu już jest większy wybór z 4-5 jednostek, choć wybór niektórych jest zależny od wyboru podstawowych). Dodatkowo części jednostek można zwiększyć/zmniejszyć liczebność liczebność. Dalej zakup ulepszeń dla jednostek (na szczęście bez przesady - zwykle do 3 na Podjazd). Opcji jest dość dużo (o jest dużym plusem) , ale nie jest to bardziej skomplikowane niż dotąd. Oczywiście to podjazdy do testów i pewnie będzie docelowo większy wybór (na razie po jednym i to nie dla wszystkich frakcji), ale jak dla mnie bomba. Na pewno różnica jest w liczbie jednostek (4-5 + dowódcy), ale ma to kolosalny wpływ na tempo gry. Podjazd to teraz 1-1,5 godziny rozgrywki.

      Usuń