czwartek, 6 lutego 2014

Czarniecki - Szwedzi


Dywizja Czarnieckiego 40ps

Czarniecki 8ps
Pułk jazdy doborowy - pułkownik 3pd, rotmistrz 1pd, 5 husaria, 5 doborowi pancerni, 5 doborowi kozacy, 6 kozacy - 16ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, rotmistrz 1pd, 5 pancerni, 2 doborowi kozacy, 7 kozacy - 8ps
Regiment dragonów pułkownik 2pd, 11 dragonów doborowych - 4ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, 2 doborowi kozacy, 8 kozacy - 4ps

Szwedzi - armia piesza 34ps
Głównodowodzący 3pd, 3ps
Regiment rajtarii krajowej - dowódca 2pd, 2x oficer 1pd, 12 rajtarów w pancerzach, 6 rajtarów - 12ps
piechota krajowa dowódca 2pd, oficer 1pd, 16 muszkieterów, 8 pikinierów, działo - 10ps
Regiment dragonii - dowódca, 8 dragonów - 3ps
6 rajtarów krajowych - 2ps
dowódca artylerii, 2 działa lekkie, 1 średnie - 4ps

Na zwiad wyruszyły regimenty dragonii. RON stracił 6 podstawek, a Szwedzi 2. Po przeliczeniu Motywacji oba regimenty miały 2 punkty. RON wygrał dzięki zasadzie Świetny zwiad. Dragoni i mały pułk jazdy wychodzą z forsownym marszem.

Zapomniałem o zasadzie Okrutnik.

Kłopoty skarbowe spowodowały konfederacje małego pułk jazdy.

2 duże efekty - średni pułk jazdy został opóźniony, Szwedzi widzą dobre znaki.:)

Zadania – RON wymanewrowanie, Szwedzi – kluczowa pozycja – wioska, neutralne kluczowa pozycja zagajnik przy bocznej krawędzi.

Obrońca wystawia pierwszy pułk – regiment piechoty krajowej, 8 muszkieterów, kapitan i działo w kluczowej pozycji. Reszta w obozie i przed wioską. Muszę zmienić w zasadach, że jednostki wystawiane w kluczowej pozycji wystawia się przed wystawianiem pierwszego pułku. Przez brak tego zapisu kolejnym pułkiem na stole byli dragoni RON, którzy w forsownym marszy podeszli do wioski i zeszli z koni, co też jest nielegalne, bo nie mogą robić w FM manewrów.

Wymusiło to wystawienie dragonów szwedzkich na środku, bo wioski by i tak nie zajęli. Działa dywizyjne staneły na flance obok wioski, regiment rajtarii w przerwac między terenami, dwie dodatkowe kompanie rajtarów krajowych na obu flankach, średnie działo z dowódcą na wzgórzu.

Doborowy pułk jazdy na flance z kluczową pozycją, mały w forsownym marszu obcodzi wioskę, dragoni z FM pod wioską, średni pułk jazdy opóżniony.
 
Sytuacja na koniec 2 tury na flance z kluczową pozycją (zagajnik). Ostatni muszkieter ucieka. Pancerni rajtarzy pogonili kozaków, choć stracili 2 podstawki i oficera. Cały pułk doborowej jazdy . Kozacy doborowi  zdezorganizowani ostrzałem działa. Na górze widać podstawkę z pojawiającego się właśnie na stole opóźnionego pułku jazdy (średni). Husaria przetrzebiona kartaczami (spadły 2 podstawki), ale Czarniecki podbijał testy morale.



 Druga flanka - muszkieterzy w obozie, domku i 2 uciekających wcześniej w osłonie dział dywizyjnych. Pikinierzy mieli atakować wioskę, ale muszą blokować mały pułk jazdy, który wybił załogi dział tracąc 2 podstawki. Dragoni RON zajęli 2 budynki.

 Trzecia tura
Husaria walczy z rajtarami dywizyjnymi. Pancerni doborowi z opancerzonymi rajtarami. W centrum skwadronowi opancerzonych rajtarów udało się wyrwać z okrążenia dzięki odrzuceniu z ich flanki kartaczami doborowych kozaków.


Na drugiej flance kozacy wycofują się i ostrzeliwują pikinierów. Dragoni z budynku ogniem flankowym dezorganizują pikinierów, ale Ci wcześniej obsadzają działo.


Husaria rozniosła rajtarów. Pancerni wygrali pierwszą walkę, ale po pościgu zostali odrzuceni i zdezorganizowani przez opancerzonych rajtarów.


W centrum kozacy nie mieli szans z rajtarami, którzy mimo zwycięstwa powstrzymali się od pościgu w obawie przed pułkiem jazdy obchodzącym jej flankę.


4 tura.
Husaria obchodzi zagajnik. Pancernych nie udało się zebrać i doborowi kozacy, którzy zaszarżowali działo zostali zaatakowani z flanki przez rajtarów.


Opóźniony pułk jazdy wchodzi do walki. Opancerzeni rajtarzy zostali zaatakowani z frontu i flanki. Pancerni czekają ze zwarciem szeregu przed ostrzałem.


Kozacy mimo ataku na flance przegrywają walkę. Pancerni przetrzymali ostrzał, ale przegrywają walkę z rajtarami i uciekają.


Doborowi kozacy wybili obsługę działa, ale uciekli po ataku rajtarów na flankę (dla wygody zdjąłem wzgórze).


5 tura.
Husaria i pancerni (podstawka złapała flankę) atakują opancerzonych rajtarów, którzy nie zdają testu morale i uciekają. Kozacy w centrum ponownie uderzają na przetrzebionych rajtarów i remisują. Uciekający kozacy doborowi po ostrzale dragonów wpadają na rajtarów i pozostaje ich tylko 1 podstawka.


Ostatnie walki pod obozem szwedzkim. Kompania muszkieterów manewrem wyszła z obozu aby zyskać odległość pozwalającą obsadzić działo. Kończy się to dla nich tragicznie. Działo zostaje zniszczone przez drugi skwadron kozaków.

Musieliśmy skończyć grę po 5 turach.
Poziom Złamania osiągnęły po obu stronach Siły główne, ale RON miał jeszcze zasadę Panowie Braci i nie musiał jeszcze testować morale. Regiment rajtarii zdał test.
Rozstrzygnięcie. RON zdobył 6 punktów zwycięstwa za zadania. Straty obu stron nie przekroczyły 50%. Czyli ostatecznie 6-0 dla RON -Taktyczne zwycięstwo Czarnieckiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz