Przeciwnicy:
Duński podjazd w Holsztynie 8PS
Pułk Piaseczyńskiego 9PS
Cele scenariusza - zająć i utrzymać 5 punktów leżących na drodze , usunąć jednostki wroga z drogi.
Zwiad duński większy o 3, pozwolił na wybranie efektu Decydujący moment
Za 1 PS wylosowany został efekt Niesubordynacja (na 2p chorągiew jazdy kozackiej).
Pole przyszłej bitwy: 2 pola, zagajnik, wzgórze i bagno.
Jak pod Grunwaldem :). "Niemce" w słońcu, Polacy odpoczywają w cieniu.
Od dołu: niesubordynowani kozacy. W centrum dwie szóstki kozaków. Na wzgórzu, dragoni. za nim wołosi.
Od dołu: rajtaria krajowa, dragoni krajowi, 2 szóstki rajtarów krajowych, opancerzona czwórka najemnych rajtarów i kompania najemnych dragonów.
Duńczycy oddali inicjatywę. Pozwoliło to Polakom zająć środkowy znacznik.
Druga tura. Inicjatywa RON oddana Duńczykom.
Wołosi szarżują dragonów. Dwa skwadrony rajtarii krajowej szarżują kozaków, którzy dostają Obronę.
Na stole leżą ofiary ostrzału w obronie i w szarży. Duńscy rajtarzy nieźle oberwali (rzuty mojej córki). Jedna z jednostek straciła podstawkę, ale zdała morale.
Duńczycy postarali się, żeby nie doszło do multiwalki. Na stole leżą straty z walki wręcz.
W "górnej" walce remis. W "dolnej" zwycięstwo RON i pościg za cofającą się rajtarią.
W "górnej" walce remis. W "dolnej" zwycięstwo RON i pościg za cofającą się rajtarią.
Druga tura walki. Na górze widać jak dragoni cofnęli się trzymając porządek.
Druga porażka rajtarów, ale dalej cofają się w porządku. Ostatni podstawka dragonów ucieka po przegranej z wołochami.
Niesubordynowani kozacy cofnęli się poza zasięg pistoletów i prawie ustrzelili podstawkę na bliskim zasięgu.
Trzecia tura. Inicjatywa RON. Multiwalka w centrum i szarża Wołochów na flankę opancerzonych rajtarów.
To samo na zbliżeniu.
Rajtarzy w pancerzach odparli flankową szarżę i ruszyli w pościg za Wołochami. Obie jednostki rajtarów krajowych w centrum zostały zdezorganizowane po pierwszej walce.
Po drugiej uciekli. Opancerzeni rajtarzy przegrali z Wołochami i musieli się cofnąć (stracili aż podstawkę w walce).
W czwartej turze inicjatywa Danii. Same ruchy, ale pancerna rajtaria zapuściła się za daleko na tyły RON, który wykorzystał swoją manewrowość do osaczenia zbyt zuchwałych rajtarów.
Udało się pozbierać uciekających rajtarów krajowych. Niestety RON ma inicjatywę i może złapać opancerzonych najemnych w pułapkę.
Wystarczyło rozkazów nawet dla niesubordynowanej jednostki. Pancerni rajtarzy skanapkowani.
Ostatnie próby duńskie odzyskania kontroli nad środkiem drogi.
Pomimo ataków na flankę i tyły końcowy wynik to remis.
Wszystkie 5 punktów na drodze kontroluje Piaseczyński. Jednak nie oczyścił dogi z jednostek wroga. 5 - 0 za scenariusz dla RON.
Duńczycy weszli jednym punktem na straty bardzo duże. RON ma dopuszczalne.
3 - 0 za straty
Razem 8-0, strategiczne zwycięstwo RON 5-1
Głównym celem było sprawdzenie scenariusza. Miałem wątpliwości co do liczby (nie liczyć drogi do terenów) i rozstawienia terenów (mogą być na drodze, droga wtedy przez nie przechodzi). Zmienię to w kolejnej wersji i zobaczymy, czy poprawi to balans gry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz