Scenariusz – DROGA
(0)*
Twój
Podjazd ma za zadanie przejąć kontrolę nad jedyną drogą pozwalającą na szybki
przemarsz większych sił. Takie samo zadanie ma Twój przeciwnik.
Pole bitwy
Przez środek stołu (w poprzek)
przebiega droga szeroka na 1 podstawkę. Na polu bitwy rozstawia się pozostałe
tereny, zgodnie z ogólnymi zasadami. Nie można wystawiać terenów
nieprzekraczalnych z wyjątkiem budynków (samotnych lub jako część wioski),
które muszą być w odległości co najmniej
2 cm od drogi. Teren może leżeć na drodze. Droga przechodzi wtedy, przez taki
teren (teren nie wpływa na poruszanie się jednostek po drodze). Na drodze można
ustawiać przenośne przeszkody.
Rozstawienie oddziałów
Gracze wystawiają na przemian po
jednym oddziale albo Dowódcy, zaczynając od gracza, który ma więcej oddziałów.
Jeżeli gracze mają po tyle samo oddziałów, należy wylosować, który rozstawia
się jako pierwszy.
Cele
Celem jest kontrola drogi, przy
równoczesnym odepchnięciu od niej wrogich oddziałów. Na drodze znajduje się
pięć znaczników kontroli. Przy krawędziach pola bitwy, na środku i w połowie
drogi między środkiem i krawędzią (na stole szerokości 120cm, znacziki są w
odległości 30cm). Na początku znaczniki nie są kontrolowane przez żadnego z
graczy. Jeśli w Fazie Reorganizacji w odległości 10 cm od znacznika znajdują
się jednostki tylko jednego gracza albo jeden z graczy ma przynajmniej dwa razy
więcej podstawek w 10 cm od znacznika niż przeciwnik, to on przejmuję nad nim
kontrolę. Punkt zostaje zajęty przez gracza dopóki przeciwnik nie spełni
powyższych warunków, by go zająć.
Podstawki uciekające nie liczą się do
kontroli punktów, a Zdezorganizowane, tylko jeżeli znajdują się do 5 cm od
nich. Podstawki obsadzające budynki, nie liczą się do kontroli znacznika.
Na koniec gry gracz otrzymuje 1 punkt
zwycięstwa za każdy kontrolowany znacznik. Dodatkowy punkt otrzymuje gracz,
którego przeciwnik nie kontroluje żadnego punktu na drodze i nie ma na drodze
żadnej podstawki nieuciekającej jednostki.
W scenariuszu nie ma Atakującego i Obrońcy.
*Jeżeli scenariuszu został wybrany w
sytuacji losowania scenariusza przy nierównych siłach. Słabszy gracz może
wykupić umocnienia polowe za 1PS różnicy 2 elementy umocnień. Na drodze nie
można wystawiać umocnień polowych. Można je wystawiać w styku z drogą. Wtedy
jednostki za umocnieniami blokują ruch po drodze i wchodzą w kontakt
incydentalny z szarżującymi wzdłuż drogi jednostkami. Słabszy gracz musi
wystawić się jako pierwszy, ale jego strefa rozstawienia sięga połowy stołu.
Słabszy gracz staje się Obrońcą, a silniejszy Atakującym. Kontrolę znaczników
rozpatruje się dopiero w Fazie Reorganizacji 1 tury (znaczniki nie są
kontrolowane od początku przez słabszego gracza).
A nie szukasz kogos do testowania tego z toba ;) ?
OdpowiedzUsuńNie zmieścisz się na balkonie. :)
Usuń