Tym razem Duńska Obrona Terytorialna za 10PS zmierzy się z Podjazdem Koronnym 1673-76 za tyle samo PS.
Zwiad prawie równy. Efekt Rozczłonkowanie ( zasada Snapphanar) na jazdę kozacką.
Tym razem droga biegnie w poprzek pola bitwy. Przecina pole uprawne i wioskę.
Rozstawienie wojsk przed południem. Balkon zacieniony. Po lewej RON, po prawej Dania.
Pierwsza tura - ruchy.
Doborowi pancerni, pancerni i rozczłonkowani kozacy (2x2) szarżują (czyli całe centrum). Rajtarzy dostają obronę. Na dole 2 wołochów i 6 rajtarów krajowych z ruchem. Do wioski wjeżdżają dragoni, piechota duńska obsadza domek 5 podstawkami (z 9).
Ostrzały w obronie rajtarów dały mizerny skutek. lepiej wypadli muszkieterzy, którzy pozostali poza budynkiem.
Co z tego, że bez impetu? Doborowi pancerni przewrócili podstawkę rajtarów. Obie strony uzyskały po 5 trafień, ale pancerni wszystko wybronili.
Starcie pancernych z rohatynami z opancerzonymi rajtarami. +1 za straty i +1 za przewagę liczebną dla RON. Ucieczka po przegranej. Lepiej wypadli krajowi w walce z dwiema chorągwiami kozaków. Po 3 punkty strat, przwaga liczebna rajtarów niwelowana przez SDT. Remis.Coś sobie źle policzyłem i wyszła mi przegrana rajtarów.
Kozacy ścigają zdezorganizowanych rajtarów krajowych (sam się oszukałem, powinien być remis po 1 rundzie, tak wynika ze zdjęcia). Pancerni ścigają zdezorganizowanych opancerzonych rajtarów i zadają im jedną ranę
Drugie rundy walk zakończyły się ucieczkami Duńczyków. Wołosi odstrzelili podstawkę rajtarów krajowych, ale ci zdali Test Morale.
Duńczycy zebrali wszystkie trzy skwadrony rajtarów, ale są juz "z plecami przy ścianie".
Rajtarzy rozciągnęli szyj, żeby objąć kontrolą dwa znaczniki. Wołosi, którzy wykonali ruch jako drudzy, blokują jeden ze znaczników. Resztki kozaków wycofują się, żeby przejąć kontrole nad drogą.
Doborowi pancerni szarżują rajtarów. 1-3 w stratach +2 za liczebność. Rajtarzy uciekają za stół.
Nad zagajnikiem opancerzeni rajtarzy zremisowali z pancernymi, ale ucieczka sojuszniczej jednostki za stół spowodowała ich dezorganizację.
Flanki się trzymają, ale dziura w duńskim centrum.
Strzały po ruchu.
Wołosi objeżdżają rajtarów z flanki. Na tyłach pojawiają się doborowi pancerni.
Nie udało się zebrać opancerzonych rajtarów. Pancerni zaszarżowali krajowych.
Muszkieterzy opuszczaja budynek. przewaga liczebna powoduje, że odbiją punkt od dragonów.
Rajtarzy mają jedną ranę więcej, pancerni przewagę liczebną i SDT wyrzuca rajtarów za stół (razem z dołączonym dowódcą).
Opancerzeni na szczęście zdają test.
Jedna rana od ostrzału z flanki przez Wołochów.
Ostatnia tura. RON ma inicjatywę (jak przez całą grę). Wołosi w szarży łapią flankę rajtarów,na których tył wpadają pancerni.
Pancerni i opancerzeni rajtarzy obracają się frontem do siebie.
Muszkieterowie trzymają wioske, ale brak rozkazu powoduje małą skuteczność ognia
Rajtarzy zadali więcej ran pancernym, ale atak z flanki i tyłu oraz SDT daje jedyny możliwy wynik.
Na szczęście pancerni maja Liche Konie.
Ostatnia tura. Pancerni przejmują znacznik.
Kolejny przejmują kozacy, Rajtarzy omijają ich w ucieczce.
W wiosce tylko mało efektywny ostrzał.
Udało się w ostatniej turzezebrać opancerzonych rajtarów i szarżować.
Zwycięstwo w obu rundach, ale pancerni pozostali zwarci.
Kozacy trzymają punkt przy wiosce, Muszkieterowie nie maja wydanego rozkazu, żeby się do niego przesunąć.
Cztery punkty na drodze ma RON, jeden Dania. Obie strony maja jednostki na drodze. Straty Dopuszczalne RON i Bardzo Duże Dania. 8-1 dla RON. Scenariusz daje przewagę armią mobilnym. Można szybko zająć punkty i wymusić na wolniejszym przeciwniku ich odbijanie. Może lepszy ostrzał dałby radę zgonić RON? Mam jeszcze pomysł do przetestowania w tym scenariuszu, przy różnicy PS co najmniej 2. czekam na poprawę pogody, żeby wyjść na balkon.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz