czwartek, 6 września 2018

Oskierko - Siedmiogrodzki Rabunkowy

Zagraliśmy równymi siłami na 7PS, U mnie Oskierko w zwykłym składzie 21 wolontarzy i 3 kozaków.

Pułkownik wystawił Podjazd Rabunkowy.
Żupan ##
Porucznik #
8 jazdy komitackiej
4 jazdy zaciężnej kopijniczej
4 konnych hajduków
4 kurtian
4 semeni

Udał się Pułkownikowi rzut na scenariusz - Atak na wioskę. Jedyna moja szansa, odrzucić wroga od wioski i blokować budynki przed obsadzeniem.





Rzuty na Rabusiów po obu stronach bez większych konsekwencji (u mnie większe straty i jeden oddział bez rozkazu). 
Rozstawienie Siedmiogrodzian od lewej: 2 kurtian, 4 zaciężnych, 2 semenów i Żupan, 4 hajduków, pułkownik. Na wzgórzu 8 jazdy komitackiej i 2 kurtia (zawsze obsadzających wzgórza). Na szpicy 2 semenów.
Litwini od lewej: na wzgórzu 3 kozaków, na szpicy 3 wolontarzy. Za nimi w Forsownym Marszy 4 wolontarzy. Za wioską w FM 6 wolontarzy, 2 wolontarzy i 6 wolontarzy obok lasu.


Moje ruchy. Blokuję budynki przed obsadzeniem. Szpica wystawia się na spodziewana szarżę zaciężnej kopijniczej (skarcam dystans, żeby odebrać impet).
 

Jak widać po pierwszej rundzie walki z zaciężnymi została podstawka wolontarzy, ale sami ściągnęli jedna podstawkę wroga.


Sytuacja na koniec pierwszej tury.
 

To już trzecia tura. Komitaci w swej masie szarżują na wolontarzy.
 

Na lewej flance widać efekt kanapki. Kozacy i wolontarze  spotkali się oko w oko, po wyparowaniu zaciężnej kopijniczej. Hajducy weszli do wioski. Brakło mi rozkazów żeby ich zaszarżować. Kanapka z zaciężnymi kopijnikami wydał się bardziej smakowitym kąskiem.


Próbuje naprawić błędy. Dwójka kozaków szarżuje 2 kurtian i 2 semenów. Wolontarze wpadają na hajduków, ale brakło ruchu i walczy tylko podstawka. Na prawej flance to co było już na zbliżeniu 8 komitatów z pułkownikiem szarżuje 6 wolontarzy.


Wolontarze przeżyli pierwszą turę walki tracąc tylko 2 podstawki i zdają test morale.
 

W drugiej rundzie dostali (tylko) 4 rany i uciekli.


 Po drugiej stronie wioski kozacy zniszczyli semenów i zdezorganizowali kurtian. Wolontarze przegrali hajdukami w wiosce i uciekają (w lewym rogu). Jest kiepsko, ale jeszcze trzymam budynki.


 Piąta tura. Hajducy zajmują jeden domek. Nad kolejnym kontrolę przejmują komitaci, którzy pogonili resztę wolontarzy z wioski (2 jednostki, z których przeżyły 2 i 1 podstawka)


Początek 6 tury. Widoczna przewaga liczebna Siedmiogrodzian.
 

Szóstka komitatów przejmuje kontrolę nad ostatnim budynkiem. Samobójcza szarża jednej podstawki z jednym punktem siły nic nie dała, bo Pułkownik zostawił sobie punkty rozkazu na powstrzymanie pościgu i pozostanie w 10cm od ostatniego domku.

Scenariusz 6-0 dla Siedmiogrodu. Duże straty Siedmiogrud, bardzo duże Oskierko. Ostateczna punktacja 8-0, czyli w dużych punktach 5-1.

Dziękuję za grę. Nie za bardzo miałem pomysł na trzymanie domków. Brak dragonii w tym scenariuszu bardzo boli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz