piątek, 7 września 2018

Mała Liga krakowska bitwa 6

Rewanżowe starcie z miszczu, który wystawił podjazd litewski 1649-54 za 8ps.

Pułkownik ###
3 doborowych rajtarów
6 jazdy kozackiej
3 jazdy tatarskiej
2 dragonów
3 doborowych pancernych

Ja zagrałem podjazdem Oskierki za 7ps.

Oskierko ####
21 wolontarzy
3 jazdy kozackiej

Wylosowałem scenariusze 2,2,4,4 - wybór niewielki. Zdecydowałem się na Zajęcie Pozycji.



Rabusie dostali dwie rany, a jedna jednostka wylądowała w bagnie bez rozkazu.
Ze Zwiadu wybrałem Dalekie Obejście (od 3 tury) i decydujący moment .


Zdjęcie w trakcie wykonywania pierwszego ruchu przez Litwinów mistrzu. 
Moi wolontarze czekają (w dole zdjęcia) na swoją kolej.


Jazda kozacka zajmuje znacznik, obok uciekający wężykiem wolontarze, którzy przegrali walkę z 3 pancernych doborowych. Pancerni w pościgu wpadli na 5 wolontarz. Odbili sie od nich i zdezorganizowali. Na skrzydle doborowych rajtarów czi się 2 wolontarzy.


Na prawym skrzydle dragoni i kozacy zbliżają się do wzgórza. Naprzeciwko 3 wolontarzy, która wygrzebała się z bagna.


W górze robi się kanapka. Doborowi rajtarzy złapani z 2 stron przez wolontarzy, na których tył i flankę wpadną zaraz Tatarzy. Nie udało się zebrać pancernym doborowym.
W dole wolontarze flankują kozaków.


Odpuściłem środek, gdzie do wzgórza zbliżają się dragoni i kozacy.


Kanapka z rajtarami zjedzona. Tatarzy uciekli na wzgórze.


Pancerni zebrali się i ruszyli do ataku. Ja zamiast zaszarżować kozaków w dole, otoczyłem i chciałem wystrzelać.


W końcu z Dalekiego Obejścia wyszła 4 wolontarzy.


Wolentarze pokonali pancernych doborowych. Nie udało się wystrzelać kozaków.


Kolejny błąd. Mogłem zaryzykować szarżę na wzgórze. Wycofałem się poza zasięg ostrzału.


Wyczyściłem podejścia do wzgórza.


Jednak wzgórze i 4 punkty zwycięstwa pewnie trzymają dragoni i kozacy.

Świetna gra. Odpuściłem atak na wzgórze, bo ubzdurało mi się, że każdy kontrolowany punkt to 2 punkty zwycięstwa, choć "dokładnie" czytałem cele scenariusza. Kolejna lekcja do przerobienia.

Straty 0-0. Punkty za scenariusz 4-2. Gratulacje dla miszczu.
Miałem sporo przyjemniości, gdy wolontarze pokonali doborowych rajtarów i pancernych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz