wtorek, 3 lipca 2018

Mała Liga Krakowska - bitwa 5

Bitwa nr 5
Podjazd Samuela Oskierki za 7PS i Besz-Basz tatarski za 8PS - Atak na wioskę.

Oskierko ####
21 wolontarzy
3 jazdy kozackiej

Mirza ###
2x3 Ordyńcy z włóczniami i kałkanami
3 Ordyńcy z kałkanami
5x2 Kazindżi
3+2+2 Ordyńcy

Rzut na scenariusz 3.4.5.0 - Obrona wioski, Atak na wioskę, Obrona przeprawy, Nocny atak (za drogi). Wybrałem Atak na wioskę. Dodatkowy efekt - Zły dzień (rewelacja - bardzo ułatwił mi grę).

Zwiad - Dalekie obejście od 2 tury - 3 Ordyńców.

Rabusie - u mnie w sunie 3 punkty strat i jeden oddział traci rozkaz. U tatarów Kazindżi dostają punkt strat i tracą rozkaz.






Tatarzy od lewej: 4 Kazindżi (w zagajniku), 3 Ordyńców (szpica), 3 z włóczniami, 3 z kałkanami, 3 z włóczniami, Mirza, 2 Ordyńców i 6 Kazindżi (w zagajniku).


Wolontarze Oskierki od lewej: 2 wolontarzy, 3 wolontarzy i 3 jazdy kozackiej, 3 wolontarzy (1 punkt strat), Oskierko, 6 wolontarzy, 2 wolontarzy, 2 wolontarzy (2ps). Na szpicy 3 wolontarzy.


Szpica wolontarzy szarżuje Kazindżich, który odskakują do zagajnika (i tyle ich widzieli).


Widok pola bitwy po pierwszej turze. Dwa budynki kontrolują Tatarzy (niebieskie znaczniki), trzeci kontrolują Litwini.


Szpica wybiera następny cel - Tatarów z włóczniami, którzy odskakują. Wolontarze spalili szarżę i ulegli dezorganizacji (ruch dodatkowy wolontarzy na 10cm - porażka).


Koniec drugiej tury. Ustabilizowała się linia frontu ukośnie przez wioskę. Przy lewej flance pojawiają się Ordyńcy z dalekiego obejścia.


Szarże 3 i 6 wolontarzy. Litwini przejmują kontrolę budynku z prawej.


Na lewej flance Litwini zbliżają się aby ostrzelać Tatarów z pistoletów.


Tatarzy zdali testy Morale i sami rozstrzelali wolontarzy i kozaków. Każda jednostka straciła po podstawce. Wolontarze uciekli, jazda kozacka zdała test.


Z zasady "A wzrom mają lepszy..." Ordyńcy dostają szarżę na uciekających wolontarzy.


Szarże w górze stołu dochodzą do celu. Tatarzy nie odskakują, mając za sobą zagajnik i krawędź stołu. Jedna trójka szarżuje na flankę trójki wolontarzy.

Jazda kozacka schowała się w wiosce. Szarżuje na nich 4 Kazindżich.
 Po pierwszej turze walki. Od góry skwadron wolontarzy przegonił za stół skwadron Kazindżich. Trójka wolontarzy atakowanych z flanki przegrywa i wpada na Tatarów stojących przy płocie i ginie. dwójka kozaków w wiosce wygrywa z 4 Kazindzich, którzy ulegają dezorganizacji. brakło zdjęcia z pościgu. Kozacy zmusili Kazindżich do ucieczki.
 

Chorągiew jazdy kozackiej otoczona przez Tatarów. 



Przemieszane w wiosce jednostki obu stron. Przy tatarach kolorowe znaczniki rozkazów bez grafik.


Chorągiew kozacka została rozstrzelana, ale strzelaniem z pistoletów zdezorganizowała Ordyńców.


Ostatni ostrzał wygrywają Litwini. Jedna z jednostek Ordyńców w środku wioski nie ma gdzie uciec i ginie, druga ucieka pod dolny budynek, ale jako uciekająca nie daje kontroli. Jedna podstawka wolontarzy z wioski ucieka na prawo.

Przepraszam za kiepskie zdjęcie z zakończenia bitwy, ale już mrok zapadał.:)

Udało mi się utrzymać kontrolę 2 budynków, a Tatarzy kontrolowali jeden. Obie strony miału duże straty. Dużo pomogło mi losowanie efektu - Zły dzień dla mirzy tataeskiego.

Końcowa punktacja 4-2 w małych i tyle samo w dużych punktach. Wolontarze dają radę przeciwko Tatarom (harcownicy, pistolety). Gdyby mieli ruch dodatkowy na 20 cm, to by ich zmietli.

Bardzo dziękuję za pierwszą, bardzo przyjemną grę Pawłowi


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz