czwartek, 4 stycznia 2024

Przygotowania do Miszczostw cz. 7 - Moskwa

 Zagrałem Duńską Obroną Lokalną za 33 PS przeciwko Zasiecznej Straży za 31 PS  Scenariusz Kluczowe Pozycje.

Fatalne rzuty na Zwiad dały wygrana Moskwie (Forsowny Marsz i Pozoranci). Wybrałem Wysuniętą Pozycję dla muszkieterów duńskich.

Fortel Zabezpieczona Pozycja wymusił na mnie wystawienie Znacznika Celu w strefie rozstawienia przeciwnika



Pierwsza runda rozpoczęła się od ostrzału dział z kompletem trafień. Piechota została zmuszona do wycofania. Rajtaria karakolowała ze wzgórza. Jazda bojarska zaszarżowała na rajtarie najemną.


Snapphanar ostrzelali związaną walką jazdę moskiewską. Piechota duńska porządkowała się i wróciła na pozycje. Na lewej flance wzajemne ostrzały bez większych efektów. działa tym razem nie trafiły ani razu.


 W drugiej rundzie zrobiłem błąd. Liczyłem, że jazda bojarska z 10 ranami już długo nie ustoi i rajtarią ze wzgórza zaatakowałem kozaków służebnych, który zdążyli zmienić rozkaz na Obronę i przyjebali szarże ogniem, apotem związali walka jazdę duńską. Dzieci bojarskich nie udało się wybić, a snapphanar ostrzelali własne jednostki związane walką.



W trzeciej rundzie Na lewej flance ruszyłem odważnie do przodu i dzięki przewadze liczebnej przejąłem znacznik celu. Na prawej flance jazda utknęła w masie moskiewskich wojsk, które powoli topniały, ale stały na pozycjach blokując znacznik celu.



W czwartej rundzie zmasowany ostrzał zniszczył rajtarów na lewej flance. Na prawej flance udało się zniszczyć dzieci bojarskie i zmusić do wycofania kozaków służebnych.

Zdjęcie z perspektywy Miszcza (copyright, all right), obserwującego bitwę. Zdecydowanie lepsza jakość.

Oczywiście zapomniałem o ostatnim zdjęciu.

W piątej rundzie dragonia pograniczna L z lewej flanki zajęła znacznik najbliżej mojej strefy rozstawienia. W centrum piechota duńska rozstrzelała dragonie pograniczną M (wcześniej osłabionej karakolem rajtarii i ostrzałem snapphanar). Miszczowski rzut 5 na 5 trafień i wszystkie zadały obrażenia. Na prawej flance rajtaria duńska zaszarżowała kozaków służebnych. Wprawdzie ich nie zniszczyła, ale związana walka pozostała w zasięgu znacznika celu i miała przewag liczebną nad wrogiem.

Za scenariusz 3 - 1

Za straty 5 - 1

Bardzo dziękuję Dominikowi za grę. Graliśmy pierwszy raz , milo i przyjemnie. Polecam.

Spotkaliśmy się o 16, wyszliśmy o 18. Dwie godziny na grę, składanie i rozkładanie zabawek oraz ploteczki z widownią (dziękuję za przybycie).

Zasady ciągle mnie zaskakują. dziękuje Miszczowi za wskazanie  zapisów, które mi umknęły.
Grupa nie ma strzału na Zasięgu Bezpośrednim (w zasadach Zasięgu Bezpośredniego jest mowa o Jednostce).

Działa moskiewskie w podstawie mają "Ulepszenie" Niesamodzielność - co daje m zasadę Element Pomocniczy (działa w elementach dodatkowych tego nie mają).

Dowiedziałem się również, że działa moskiewskie mogą być w Stanie Czerwonym (pewnie przez Puszkarzy Grodowych, co i tak wyklucza strzał w reakcji). Działa najemne maja tylko Stan Zielony i Żółty (żeby móc robić strzał w reakcji).

A potem wyjdzie podręcznik i znowu będą zmiany......




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz