wtorek, 16 kwietnia 2019

Obrona przeprawy: Garnizon Słucka 6PS - Niezwyciężeni 7PS

Prędzej bym się spodziewał Hiszpańskiej Inkwizycji niż Podjazdu Niezwyciężonych za 7PS. Wystawiłem tym razem wersję Garnizonu Słucka za 6PS. Losowanie pozwoliło mi wybrać Obronę przeprawy.
Elt wybrał ze Zwiadu Dalekie Obejście. Jedna kompania rajtarów została Opóźniona (za scenariusz).




Szwedzi wystawili naprzeciwko mostu skwadron rajtarii, a na skrzydłach dragonów. Ja całą piechotę przy moście. Jazdę na skrzydłach (blokowała Dalekie obejście). A kompanie dragonów w rezerwie.


Przy krawędzi pola bitwy pojawił się bród, a w nim kompania rajtarów z dalekiego Obejścia. Sprytne.


Przerzucam jazdę i dragonów w kierunku brodu.


Chorągiew kozacka szarżuje rajtarów przy brodzie.


Dragoni strzelają się z muszkieterami. Wysokie wyszkolenie dragonów wzieło gurę. Muszkieterzy stracili podstawkę i uciekli.


Udało mi się wygrać pierwszą turę walki z rajtarami, ale w drugiej jazda kozacka uciekła pokonana.

Opóźniona kompania rajtarów zmierza w kierunku brodu.


W ostatniej turze rajtarzy wygrali walkę z pikinierami. Ci uciekli i oddali kontrolę mostu. Jedna podstawka rajtarów przeszła na mój brzeg.

Sprzytne zagrania Elta dały mu zasłużone zwycięstwo 6-0 za scenariusz i 1-0 za straty. W Dużych Punktach 5-1.

Garnizon Słucka jest bardzo przyjemny do prowadzenia, ale niestety, jak większość podjazdów defensywnych dużo zależy od losowania scenariusza.

2 komentarze:

  1. Widzę że Elt nauczył się sprytnego dalekiego na bród ;)
    Lubię tą zagrywkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jestem przekonany do tego ciągle, jest za mocno losowa (dalekie obejcie), na początku tury aż 2 odziały miałem poza stołem, i nie mogłem zbytnio pozwolić sobie na blef z brodem,

    OdpowiedzUsuń