sobota, 22 sierpnia 2020

Podjazd Szwedzki na Granicy Hallandu i Skanii vs. Pruska Obrona Terytorialna

 Druga bitwa w IV Krakowskiej Lidze OiM. Wystawiłem Pruską Obronę Terytorialna za 9PS. Glaukon - Podjazd Szwedzki ma Granicy Hallandu i Skanii za 10PS. Niestety z zasady "Ni ziarna, ni świeżej trawy..." siła Jego Podjazdu została obniżona do 9PS. Znowu z zasady Podjazd Defensywny musiałem grać Opóźnienie Przeciwnika jako atakujący (więcej jazdy i dragonii niż przeciwnik).


Sytuacja po moich pierwszych ruchach (przypomniałem sobie o zdjęciach). Od lewej: skwadron rajtarii pruskiej, skwadron rajtarii brandenburskiej, dowódca, muszkieterowie pruscy, kompania dragonii, kolejna kompania dragonii i w forsownym marszu (już po wykonaniu kolejnego ruchu i zwrotu) skwadron rajtarii pruskiej.

Sytuacja po pierwszym ruchu Szwedów. Od lewej: skwadron rajtarii (widać róg oddziału), muszkieterzy na wzgórzu, dragonii graniczni (podeszli na zasięg skuteczny i zeszli z koni), muszkieterzy na wzgórzu i za nim skwadron rajtarii.

Jeszcze jedno ujęcie tej samej sytuacji. Dragoni w strzale po ruchu zmasakrowali salwą moich rajtarów brandenburskich (spadły chyba 2 podstawki).

Rajtarzy szarżują dragonów, ale tym razem dostają ostrzał w obronie i salwę od muszkieterów ze wzgórza. znowu spadają dwie podstawki. rajtarzy szwedzcy szarżują pruskich. Moi dragoni starają się obejść wzgórze.

Moi rajtarzy przegrali walkę z dragonami 9stracili jeszcze podstawkę). Rajtarzy pruscy również ociekają po przegranej walce. W centrum sytuacja sie wyjaśniła.

Próbuje jeszcze przebić się prawym skrzydłem.

Rajtarzy próbują osłonic przemykających przy bagnie dragonów. Druga kompania dragoni  wychodzi na flankę muszkieterów.

Rajtarzy szwedzcy starają się wyjść na flankę muszkieterów pruskich.

W walce z rajtarią szwedzka prusacy osiągnęli niespodziany sukces.


Niestety zamiast wychodzić razem z dragonami za stół i zdobyć dodatkowe 2 Punkty Zwycięstwa, postanowiłem liczyć, na kolejne, niespodziewane zwycięstwo w walce. rajtaria szwedzka mając inicjatywę szarżuje flankę muszkieterów pruskich.

Próbuję jeszcze zdobyć wzgórze, ale brakuje sił. Glaukon zdobywa dodatkowe punkty nabijając mi straty za muszkieterów pruskich.

Tym razem moi rajtarzy przegrali i uciekają. zamiast zdobyć punkty, tracą je na rzecz przeciwnika.

Ostatnia próba otoczenia muszkieterów i zdobycia wzgórza.

Piękny pejzaż. Muszkieterowie pruscy ociekają w kierunku zachodzącego słońca.


Szarża rozpaczy.

Ucieczka niedobitków.

Dziękuję Jerzemu za grę. nie zastosowałem się do rad miszcza i Finna, co do gry Obrona Terytorialną. dodatkowo popełniłem mój tradycyjny błąd. Dążyłem za wszelką cenę do starcia, a zapomniałem o zdobywaniu punktów za scenariusz. Obiecuję, że następny raz nie poprawię się i popełnię te same błędy

 Punkty za scenariusz.4 -2 dla Szwedów i 5-0 za straty (Małe - Bardzo duże). W Małych Punktach 9-2 w Dużych 5-1. gratulacje dla Jerzego i podziękowania za grę.




1 komentarz:

  1. Piękny raporcik, ;-) prosimy sie stosować do rad przeciwników, aby sie odgryść next time.

    OdpowiedzUsuń