środa, 27 czerwca 2018

Mała Liga Krakowska - bitwa 3

W trzeciej bitwie Małej Ligi Krakowskiej Wycieczka z Garnizonu Słucka za 5PS broniła wioski przed podjazdem koronnym za 8PS.

W losowaniu scenariuszy wypadło 2/0/0. Nie cierpię grać Nocnego ataku, więc została tylko Obrona wioski za 1PS. za pozostałe 2PS różnicy sił do wioski weszło 6 podstawek piechoty.

Ze zwiadu (różnica 10ps) Robert wybrał Decydujący moment i Forsowny marsz (na dragonach).
 
Podjazd koronny (1649-52) - 8PS
pułkownik ###
rotmistrz #
jazda pancerna 3+2
jazda kozacka 3+3
dragoni 2+2

Wycieczka z garnizony Słucka - 5PS
Komisarz ###
jazda kozacka 2+2
muszkieterzy 3+2
pikinierzy 3
dragoni 2






Rozstawienie początkowe. Dragoni podeszli jeszcze kilka cm i zeszli z koni. W wiosce 5 muszkieterów i 3 pikinierów.



Pierwsza tura to wychodzenie na pozycje do ataku. Muszkieterzy wystawieni w wiosce obsadzają budynek. Dragoni podjeżdżają do drugiego budynku i schodzą z koni. Jazda kozacka osłania flanki.


Dragoni koronni dostają obronę. Pancerni i jazda kozacka na prawej flance szarżuje jazdę litewską.


Litwini wychodzą poza zasię szarż. Chorągiew jazdy kozackiej z lewej flanki przechodzi na prawo.


Obie szarże koroniarzy zostały utrzymane.


Pancerni zagrożeni atakiem z flanki dostali nowy rozkaz szarży, a koronna jazda kozacka nie mając celu (Litwini ukryli się za wzgórzem), dostała Ruch.
Litewska jazda kozacka starła się z pancernymi. Jak się okazało, pierwsza walka była kluczowa w całej grze. 


Kości zostały rzucone. Pancerni przegrali i uciekli za stół.


Koroniarze weszli do wioski, aby zniszczyć zasoby.


Koronna jazda kozacka ustawia się za wioską, aby zaatakować na tyły piechoty.
Na ich plecach, do kontrakcji szykują się dwie chorągwie jazdy litewskiej.


W wiosce zrobiło się tłoczno jak w dzień jarmarczny.


Do tego chce się dołączyć jazda litewska.


Od ostrzału spadła podstawka dragonów koronnych. jednostka została zdezorganizowana i wycofując się zdezorganizowała jazdę kozacką. 


W tym momencie jazda kozacka koronna, która zaszarżowała na tył muszkieterów sama została otoczona i zniszczona. Pancerni do których dołączył rotmistrz przegrali z pikinierami i uciekli z wioski


Dragoni koronni zebrali się i przyjęli pozycje obronne za płotem wioski.


Dragoni stracili jeszcze podstawkę od ostrzału i wycofali się zdezorganizowani.

Garnizon Słucka uratowała zasada Podjazd defensywny i udane losowanie scenariusza. Wioska od przodu była dobrze przygotowana na atak, flanki osłaniały budynki, a tył jazda, która miała przewagę nad jazdą przeciwnika po sensacyjnym zwycięstwie nad pancernymi.

Punkty za scenariusz 6 - 0 dla Litwinów. Bark strat! Duże straty podjazdy koronnego, co dało jeszcze 6 - 0 dla Litwy.

Bardzo dziękuję za grę Robertowi. Dużo dowiedziałem się na temat grania piechotą i obrony wioski. Dotąd to ja atakowałem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz