Tym razem nawet nie miał mi kto pomóc rozstawić modele. No i miałem dwójkę dzieci "pod opieką".
Oddział wydzielony 5PS
Pułkownik ###
rajtarzy 3+2+2+2
dragoni weterani 2
muszkieterzy weterani 3
Pospolite ruszenie litewskie 5PS
Kasztelan ###
husaria pospolitego ruszenia 2
pospolite ruszenie 3+2+2+2
jazda kozacka 2+2
piechota łanowa 2+2+2
działo
Scenariusz - Atak na wioskę
Ze Zwiadu Szwedzi wybrali Forsowny marsz
Test na zasadę Płacimy wojsku by za nas walczyło - 3x zdany.
Rozstawienie początkowe (nie zmieniłem koloru dla piechoty łanowej na szpicy).
Inicjatywa w 1 turze u Szwedów, co pozwoliło zająć środkowy budynek muszkieterom.
Ostrzał z kartaczy spowodował utratę 2PS muszkieterów w budynku. szarża husarii, kolejnych 2 (w obu przypadkach była strata 1 punktu i niezdany test morale). Piechota łanowa ze szpicy poszła trochę w bok, żeby zrobić miejsce husarii.
Sytuacja po 1 turze.
Budynek tym razem zaszarżowali kozacy. Wcześniej kartacze znowu odebrały 1 PS, a drugi został stracony po niezdanym teście morale.
Kozacy stracili 1PS z ostrzału, a drugi w walce. Muszkieterzy weterani obsadzający budynek potrafią się odgryzać.
Rajtarzy i pospolite ruszenie ostrzeliwują się po ruchu. Pospolitacy świetnie zdają Morale (zasada Śmielsze gdzie indziej rodzą się kobiety). Chyba trzy test pod rząd zdane na 1.
Na drugim skrzydle również ostrzał po ruchu. Tutaj 3 podstawki PR uciekły po niezdanym teście morale.
Koniec 2 tury.
Tym razem kartacze nie trafiły. Budynek obsadzony przez muszkieterów znowu szarżują kozacy. Na drugim skrzydle rajtarzy szarżują budynek obsadzony przez piechotę łanową (jedna podstawka nie zmieściła się).
Tak to wygląda na zbliżeniu. Ostrzał z obu budynków z niezłym wynikiem.
Obrona zamtuza. Piechota łanowa pogoniła rajtarów.
Tak to wyglądało po walce. Ostatni punkt siły muszkieterów spadł po strzale z działa ostatnim punktem amunicji. Szybkie ładowanie zdechłą wroną. :)
Koniec 3 tury. Zdjęcie przekręcone.
Rajtarzy w wiosce z Obroną (blokują obsadzenie budynku, w którym wyginęli muszkieterzy) atakowani przez PR. Drugi skwadron rajtarów ponownie atakuje budynek z piechotą łanową.
PR ucieka, ale dopięło swego. Rajtarzy ruszyli w pościg i odsunęli się od pustego budynku.
Piechota łanowa znowu wygrywa bez strat. Zamtuz jest nasz!
Tura 5. Znowu nie odwróciłem zdjęcia. Proszę przekręcić głowę lub ekran.
Jazda kozacka wyszła na tyły Szwedów, ale został pobita przez rajtarów. Ale zadanie wykonała. Odciągnęła wroga od wioski.
Uciekamy! Na szczęście rajtarskie konie nie mają turbo.
Koniec 5 tury. Znowu obrócone zdjęcie. Rajtarzy którzy wyjechali z wioski pogonili husarię PR.
Piechota łanowa (szpica) obsadziła budynek zwolniony przez muszkieterów. Wygrana inicjatywa. Inaczej rajtarzy mogli zablokować budynek wycofując się w jego pobliże.
W ostatniej turze niewiele się działo. Litwinom nie udało się zebrać żadnego uciekającego oddziału (kozacy, PR i husaria). Wcześniej uciekł drugi oddział PR. Na koniec rajtaria rozstrzelała z pistoletów obsługę działa.
Podsumowanie - Szwedzi zajmują 1 budynek i maja straty Dopuszczalne - 3PZ
Litwini - 2 budynki zajęte i Duże straty - 4PZ
Remis ze wskazanie na Litwinów.
Pozytywny wynik gry tym podjazdem niestety mocno zależy od zdawania moralek, zwłaszcza na początku. 2-3 niezdane testy i może się zrobić tragicznie...
OdpowiedzUsuńŚnił mi się koszmar.... grałem Pospolitym ruszeniem przeciwko Tatarom. Pospolite ruszenie ucieka nawet po obrzuceniu go patykami.
Usuń