wtorek, 27 marca 2018

Granie na podstawy podjazdu - Oskierko kontra Oddział wydzielony na 5PS

Gra z cyklu nauka OiM dla Lajkonika. Niestety uczeń uciekł po 2 turze i musiałem dokończyć sam. Taki samograj.

Partia Oskierki 5PS
Oskierko ####
wolontarze 3+3+2+2
jazda kozacka 3

Oddział wydzielony 5PS
Pułkownik ####
kompania rajtarów 3
kompania dragonów 2
kompania muszkieterów weteranów 3
działo regimentowe

Ze Zwiadu (różnica 12PZ( Oskierko wybrał Forsowny Marsz na 4 wolontarzach (6) i Dalekie Obejście na 3 wolontarzach (6 - z zasady Wojna Szarpana o 2 taniej).



Początkowe rozstawienie

 Szwedzi


Oskierko

 W pierwszej turze wszystkie jednostki z ruchem


Ostrzał z kartaczy. Sytuację ratuje zasada Nie zważać na porażkę.


 Kolejna świetna zasada Podragonieni muszkieterzy.
 Ostrzał po ruchu zdjął 1PS u wolontarzy.


Ci w odpowiedzi zadali straty dragonom.

 Druga tura i szarże rajtarii i całości sił Oskierki.


Okazało się, że wolontarze na wzgórzu mają bliżej do flanki rajtarii, ale wystawili się na flankowy ogień muszkieterów.


 Strata podstawki i Ucieczka (mimo przerzutu z zasady Nie zważać na porażkę.


Wolontarze szarżują działo. Kartacze nie trafiły.


 Jak widać, straty kozaków i rajtarów jednakowe. Wygrywa doskonała dyscyplina taktyczna.


Zdezorganizowani kozacy dogonieni przez rajtarów i kolejne straty.

Po wybiciu załogi działa, wolontarze wpadli na flankę dragonów. Walkę wygrali i zdezorganizowali dragonów.

Na koniec drugiej tury pojawia się Dalekie Obejście (przeciwnika żona wezwała do domu i miejsce wystawienia DO wskazała córka) . Rajtaria pomimo przerzutu z zasady Dyscyplina ulega dezorganizacji i wycofuje się (do przodu :) ).

 

Dragoni zebrali się i przyjęli szarżę wolontarzy. Muszkieterzy robią zwrot w lewo aby wspierać ogniem dragonów,


Pif paf. Dwóch wolontarzy spadło z koni, ale jednostka zdała test Morale (na 1).


W walce tylko jedna rana u dragonów.


Dragoni uciekają i tracą jeszcze dwa PS.


Na koniec 3 tury wolontarze, którzy wyszli z DO ostrzelali rajtarów zadając zaskakujące straty (2PS).


Widok na koniec 4 tury, w której niewiele się działo (zbieranie zdezorganizowanych i uciekającychh jednostek). Szwedzi na wzgórzu otoczeni przez wolontarzy.


W 5 turze  jazda kozacka wraz z wolontarzami z DO zaszarżowała i otoczyła rajtarów.


Rajtarzy zadali wolontarzą 1PS strat i zostali zniszczeni.


W pościgu kozacy zaatakowali muszkieterów. Wolontarze z ruchem dodatkowym 10 (pod górę 5) nie doszkli do walki (byli na flance muszkieterów).


W walce obie strony straciły po 1PS i przy 3 krotnej przewadze liczebnej muszkieterzy zmusili kozaków do ucieczki.


Sytuacja w ostatniej turze dla Szwedów wyglądała nieciekawie.


Atak z dwóch stron wolontarzy. Tu obraz po ostrzale w obronie, gdzie wolontarze szarżujący z frontu stracili podstawkę i zostali zdezorganizowani (pomimo przerzutu z nie zważać na porazkę).


Szarża wolontarzy na tył muszkieterów. Zadany 1PS muskieterom zmusił ich do cofnięcia.


W drugiej turze walki muszkietezy zadali 2 rany wolontarzą, sami tracąc 1. Zwycięstwo!


Sytuacja na koniec gry. Wzgórze pod kontrolą muszkieterów szwedzkich. Oba podejścia zajęli Koroniarze. Obie strony maja Duże straty. Zwycięstwo Szwedów 4:2. Muszkieterzy weterani świetnie sobie poradzili i w ostrzale i w walce wręcz. działo na takie małe punkty, to chyba nie najlepszy wybór.Okazałem się trudnym przeciwnikiem dla samego siebie. :)
Samograj dał mi możliwość przypomnienia sobie kilku zasada, ale czekam z utęsknieniem na grę z bardziej wymagającym przeciwnikiem niż swawolnik. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz