Szwedzi - Oddział wydzielony 4PS
Zwiad 8
Zwartość 13
Pułkownik ###
kompania rajtarów najemnych 3p
kompania dragonii 2p
kompania muszkieterów najemnych (weterani) 3p
kompania rajtarów najemnych (weterani) 2p
RON (Litwa) - Podjazd Obuchowicza 4PS
Zwiad 9
Zwartość 13
Obuchowicz ###
chorągiew jazdy kozackiej 2p
chorągiew jazdy kozackiej doborowej 3p
chorągiew jazdy kozackiej doborowej 2p
chorągiew dragonii 3p
Scenariusz - Uchwycenie przeprawy
Rozstawienie szpicy
Muszkieterzy wystawieni na przeciwko brodu. Po drugiej stronie stanęła chorągiew doborowej jazdy kozackiej.
Pozostałe siły litewskie: doborowi kozacy, dragoni i kozacy oraz Obuchowicz
Szwedzi: dragoni, rajtarzy, rajtarzy weterani i pułkownik
Widok pola bitwy po rozstawieniu
Inicjatywa po stronie Szwedów. Rajtarzy weterani ruszyli w kierunku brodu. dragoni domaszerowali do rzeki, a rajtarzy dojechali do mostu.
Litwini szarżują przez most w pierwszej turze. Szarża spalona, dezorganizacja.
Szarża przez bród utrzymana
Obaj dowódcy niepewni wyniku wali o bród wysyłają posiłki: hhorągiew kozacka i rajtarzy weterani
Ostrzał muszkieterów zadał 5 punktów strat i zdezorganizował doborowych kozaków
Sytuacja na koniec pierwszej tury
Nie udało się zebrać doborowych kozaków, którzy w pierwszej turze spalili szarżę. Ci wycofują się, a dragoni starając się ich osłonić zsiadaja z koni i rozwijają szyk. Brak "Drylu wojskowego" powoduje, że już nie zdąża ostrzelać szarżujących przez most rajtarów.
Rajtarzy weterani zbliżają się do brodu, ale pozostawiają pole ostrzału dla muszkieterów
Po ostrzale z muszkietów spada podstawka, ale kozacy doborowi zdają test morale
Dragoni przegrywają tylko o 1, ale zostają zdezorganizowani (morale 4). Po pościgu rajtarzy doprowadzają do ucieczki dragonii, która wpada na zdezorganizowanych kozaków doborowych i doprowadzają do ich ucieczki, a chorągiew zwykłych kozaków, którzy przesunęli się w kierunku mostu, zostaje zdezorganizowana
Początek trzeciej tury. Obuchowiczowi nie udało się zebrać żadnej z trzech chorągwi. Na tym zakończyłem domowy pokaz gry w OiM. Szwedzi bez strat zajęli most i bród. Siły litewskie w rozsypce, czyli historycznie. Ryzyko szarż w pierwszej turze skończyło się tragicznie.
Pokaz dla laików (bez dokładnego tłumaczenia zasad) zajął (z rozstawianiem i posprzątanie) niecałą godzinę. Sama gra to pół godziny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz