Siedmiogrodzki podjazd rabunkowy zapuścił się w okolice Słupska. Komisarz Kazimierz Kłokocki wyruszył z twierdzy na czele podjazdu z zadaniem pokonania rabujących okoliczne wioski Siedmiogrodzian. Niestety jazda przeciwnika odciął jego siły od miasta. Jedyna szansa na powrót za bezpieczne mury twierdzy to przebić się przez obsadzony przez wroga pas wzgórz.
Siedmiogrodzki podjazd rabunkowy za 4PS starał się Opóźnić przeciwnika, czyli Wycieczkę z garnizonu Słupska za 5PS.
Za różnicę punktów Pułkownik wylosował Nieoczekiwane posiłki. Oczywiście zapomnieliśmy o tym, ale nie miałoby wpływu na grę i straty (mogła wrócić jazda komitacka).
Siedmiogrodzianie (w górze) od lewej jazda szeklerska lekka, jazda zaciężna kopijnicza, żupan i jazda komitacka (rozbita na 2 chorągwie z zasady Rabusie). Wzgórze obsadzają hajducy z jedną raną (Rabusie).
Siły litewskie (od lewej): pikinierzy, muszkieterzy, dragoni i jazda kozacka.
Prawe skrzydło Siedmiogrodzkie rusza w kierunku wzgórza obsadzonego przez hajduków, gdzie rozstrzygnie się bitwa.
Pierwsza tura i pierwsze szarże. Jazda komitacka mimo zadania maksymalnych strat (4 na 4 kostki), przegrywa z jazdą kozacką.
Szlachta litewska w pościgu zbliżyła się do drugiej chorągwi jazdy komitackiej.
W kolejnej turze Litwini pokonują jazdę komitacką.
Dragoni objeżdżają wzgórze.
Jazda Siedmiogrodzka szykuje się do szarży na pikinierów.
Jazda zaciężna szarżuje linię pikinierów.
Muszkieterzy wdrapują się na wzgórze. Dragoni zapuścili się w kierunku drugiego wzgórza, a jazda zaszarżowała flankę hajduków.
Po szarży kopijników pozostał jeden uciekający pikinier.
Hajducy zremisowali j jazdą.
Sytuacja na koniec 3 tury.
Muszkieterzy zrobili sobie zjeżdżalnie po zielonej trawce.
Jazda zaciężna ustawia się tymczasem na ich flance.
Niestety jazda szeklerska doszła w szarży do dragonów i przegonili ich za pole bitwy. Na pierwszym planie uciekający hajducy.
Szarża kopijników na muszkieterów, którzy na szczęście obrócili się i wystrzelili salwę. Kozacy zaszarżowali żupana. Mimo zabicia wrogiego dowódcy brakło im czasu na zajęcie drugiego wzgórza lub wyjścia z krawędź przeciwnika.
Muszkietrzy dzięki zajmowaniu wyższej pozycji na wzgórzu wygrywają walkę z kopijnikami.
Siedmiogród zwyciężył 4:2. Strat mieliśmy do 50%. Litwini zajęli jedno wzgórze, ale nie wyprowadzili żadnych jednostek za krawędź przeciwnika.
Dziękuję Pułkownikowi za grę i gratuluje zwycięstwa.
A nice looking game with colorful armies, love the cavalry...
OdpowiedzUsuń