Dywizja Czarnieckiego 40ps
Czarniecki 8ps
Pułk jazdy doborowy - pułkownik 3pd, rotmistrz 1pd, 5 husaria, 5 doborowi pancerni, 5 doborowi kozacy, 6 kozacy - 16ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, rotmistrz 1pd, 5 pancerni, 2 doborowi kozacy, 7 kozacy - 8ps
Regiment dragonów pułkownik 2pd, 11 dragonów doborowych - 4ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, 2 doborowi kozacy, 8 kozacy - 4ps
Szwedzi - armia piesza 34ps
Głównodowodzący 3pd, 3ps
Regiment rajtarii krajowej - dowódca 2pd, 2x oficer 1pd, 12 rajtarów w pancerzach, 6 rajtarów - 12ps
piechota krajowa dowódca 2pd, oficer 1pd, 16 muszkieterów, 8 pikinierów, działo - 10ps
Regiment dragonii - dowódca, 8 dragonów - 3ps
6 rajtarów krajowych - 2ps
dowódca artylerii, 2 działa lekkie, 1 średnie - 4ps
Pułk jazdy doborowy - pułkownik 3pd, rotmistrz 1pd, 5 husaria, 5 doborowi pancerni, 5 doborowi kozacy, 6 kozacy - 16ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, rotmistrz 1pd, 5 pancerni, 2 doborowi kozacy, 7 kozacy - 8ps
Regiment dragonów pułkownik 2pd, 11 dragonów doborowych - 4ps
Pułk jazdy - pułkownik 2pd, 2 doborowi kozacy, 8 kozacy - 4ps
Szwedzi - armia piesza 34ps
Głównodowodzący 3pd, 3ps
Regiment rajtarii krajowej - dowódca 2pd, 2x oficer 1pd, 12 rajtarów w pancerzach, 6 rajtarów - 12ps
piechota krajowa dowódca 2pd, oficer 1pd, 16 muszkieterów, 8 pikinierów, działo - 10ps
Regiment dragonii - dowódca, 8 dragonów - 3ps
6 rajtarów krajowych - 2ps
dowódca artylerii, 2 działa lekkie, 1 średnie - 4ps
Na zwiad wyruszyły regimenty dragonii.
RON stracił 6 podstawek, a Szwedzi 2. Po przeliczeniu Motywacji oba regimenty
miały 2 punkty. RON wygrał dzięki zasadzie Świetny zwiad. Dragoni i mały pułk
jazdy wychodzą z forsownym marszem.
Zapomniałem o zasadzie Okrutnik.
Kłopoty skarbowe spowodowały
konfederacje małego pułk jazdy.
2 duże efekty - średni pułk jazdy
został opóźniony, Szwedzi widzą dobre znaki.:)
Zadania – RON wymanewrowanie,
Szwedzi – kluczowa pozycja – wioska, neutralne kluczowa pozycja zagajnik przy
bocznej krawędzi.
Obrońca wystawia pierwszy pułk –
regiment piechoty krajowej, 8 muszkieterów, kapitan i działo w kluczowej
pozycji. Reszta w obozie i przed wioską. Muszę zmienić w zasadach, że jednostki
wystawiane w kluczowej pozycji wystawia się przed wystawianiem pierwszego
pułku. Przez brak tego zapisu kolejnym pułkiem na stole byli dragoni RON,
którzy w forsownym marszy podeszli do wioski i zeszli z koni, co też jest
nielegalne, bo nie mogą robić w FM manewrów.
Wymusiło to wystawienie dragonów
szwedzkich na środku, bo wioski by i tak nie zajęli. Działa dywizyjne staneły
na flance obok wioski, regiment rajtarii w przerwac między terenami, dwie
dodatkowe kompanie rajtarów krajowych na obu flankach, średnie działo z dowódcą
na wzgórzu.
Doborowy pułk jazdy na flance z
kluczową pozycją, mały w forsownym marszu obcodzi wioskę, dragoni z FM pod
wioską, średni pułk jazdy opóżniony.
W centrum kozacy nie mieli szans z rajtarami, którzy mimo zwycięstwa powstrzymali się od pościgu w obawie przed pułkiem jazdy obchodzącym jej flankę.
4 tura.
Husaria obchodzi zagajnik. Pancernych nie udało się zebrać i doborowi kozacy, którzy zaszarżowali działo zostali zaatakowani z flanki przez rajtarów.
Opóźniony pułk jazdy wchodzi do walki. Opancerzeni rajtarzy zostali zaatakowani z frontu i flanki. Pancerni czekają ze zwarciem szeregu przed ostrzałem.
Kozacy mimo ataku na flance przegrywają walkę. Pancerni przetrzymali ostrzał, ale przegrywają walkę z rajtarami i uciekają.
Doborowi kozacy wybili obsługę działa, ale uciekli po ataku rajtarów na flankę (dla wygody zdjąłem wzgórze).
5 tura.
Husaria i pancerni (podstawka złapała flankę) atakują opancerzonych rajtarów, którzy nie zdają testu morale i uciekają. Kozacy w centrum ponownie uderzają na przetrzebionych rajtarów i remisują. Uciekający kozacy doborowi po ostrzale dragonów wpadają na rajtarów i pozostaje ich tylko 1 podstawka.
Ostatnie walki pod obozem szwedzkim. Kompania muszkieterów manewrem wyszła z obozu aby zyskać odległość pozwalającą obsadzić działo. Kończy się to dla nich tragicznie. Działo zostaje zniszczone przez drugi skwadron kozaków.
Musieliśmy skończyć grę po 5 turach.
Poziom Złamania osiągnęły po obu stronach Siły główne, ale RON miał jeszcze zasadę Panowie Braci i nie musiał jeszcze testować morale. Regiment rajtarii zdał test.
Rozstrzygnięcie. RON zdobył 6 punktów zwycięstwa za zadania. Straty obu stron nie przekroczyły 50%. Czyli ostatecznie 6-0 dla RON -Taktyczne zwycięstwo Czarnieckiego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz