czwartek, 31 października 2024

Próbujemy coś innego - Wojska Wiśniowieckiego

 Wojska Jeremiego Wiśniowieckiego w składzie:

Wiśniowiecki ####
Rotmistrz #
Jazda Wołoska S - Samodzielność
Jazda Kozacka M
Husaria M
Dragoni S
Pancerni S
Gwardia Jego Królewskiej Mości L - Weterani


Przeciwnikiem był zbuntowany Hetman Mokrowstał

Mokrowstał ####
Rotmistrz #
Jazda Wołoska S - Weterani, Samodzielność
Jazda Kozacka M
Husaria S
Hajducy S - Weterani
Pancerni M
Pancerni z rohatynami M





Zwiad wygrali Wiśniowieccy. Wybrali Pochwycenie Języka - husaria, Pozoranci - Kozacy M (byli między jeziorem i wioską), Flankowanie - husaria M.
Mokrowstał - Forsowny Marsz na hajdukach i Udane Harce (Husaria 1D i Gwardia JKM 2D)

 

Siły hetmańskie od lewej: Wołosi, pancerni z rohatynami, husaria, pancerni, hajducy i kozacy.


Wiśniowiecki od lewej: husaria, kozacy, Wołosi, pancerni, gwardia JKM i dragoni.



Pierwsza Runda to ustawianie jednostek na pozycjach do Szarży. Na konie Gwardzia JKM ostrzelała pancernych i zmusiła ich do wycofania.


Wystawiłem na wabia Wołochów licząc, że uda się Odskok. Husaria się skusiła, bo miała możliwość wykonać pierwszy cel Scenariusza i zniszczyć mi Jednostkę. Mimo przerzutów nie udało mi się Odskoczyć i Wołosi zniknęli ze stołu.



W kolejnej Aktywacji pancerni Wiśniowieckiego (stoją obok husarii) zniszczyli Hajduków. "Niewidzialna" ręka kieruje pancernych M do szarży na moich pancernych S.


Pancerni Wiśniowieckiego przetrwali atak i wycofali się. Na lankę ich przeciwników spadła szarża Husarii kniazia Jaremy. Udała sie Reakcja i Zwrot rontem Ku Szarzy.



Husaria Wiśniowieckiego zmiotła zbuntowanych pancernych. Saka dostała szarże na tył od jazdy kozackiej. Zremisowała i zrobiła Zwrot rontem do przeciwnika (kozacy nie chcieli się przegrupować, żeby nie dać się porządkować husarii - była już na czerwonym stanie). Jazda kozacka Wiśniowieckiego wpadła na flankę zbuntowanej husarii. 



Husaria musiała się wycofać.


Pancerni z rohatynami, żeby ratować husarie, zaszarżowali na jazdę kozacką Wiśniowieckiego. Kozacy kontrszarżowali i ustali mimo przegranej o 4. Pancerni przegrupowali się.

Gwardia mając przed rontem husarię w stanie czerwonym nie mogła nie oddać Salwy. 


Kolejna szarża pancernych z rohatynami na jazdę kozacką.



To już było za wiele dla kozaków . Husaria Wiśniowieckiego jest zagrożona otoczeniem.


Po zainicjowaniu walki z jazda kozacka. Husaria wycofała się na ostatnim D. Dragoni strzelając z 2 kostek na flankę jazdy wołoskiej zmusili ja do wycofania.


W celu ratowania husarii pancerni S zaszarżowali flankę pancernych z rohatynami. Nie udała się reakcja. Atak był na tyle skuteczny, że zmusił większą jednostkę do wycofania.



Wygrałem ostatnia Inicjatywę. Wycofałem husarie poza zasięg szarży wroga. Już nie było warto ryzykować i gra skończyła się takim ustawieniem jak na stole.

Dzięki zniszczeniu jednej jednostki więcej wygrałem w punktach za straty. Za scenariusz było po 1.

Końcowy wynik 8-5 dla wojsk kniazia Jaremy. Bardzo dziękuję Jankowi za grę na zmienionych zasadach dla Zgrupowania Wiśniowieckiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz