piątek, 10 lutego 2023

Wojny duńskie 3 - Podjazdy

 Potykały się podjazdy garnizonowy 32PS i Obrony lokalnej 30PS. Podjazd garnizonowy ma możliwość wystawienia 4 jednostek i lekkie działa. Pomimo zasady Królewski Regiment Artylerii (artylerzyści to Weterani), działa są bardzo losowe i nie wiem, czy warto je brać.
Obrona lokalna ma możliwość wystawienia bardzo taniego elementu partyzantów, którzy mogą być bardzo męczący dla przeciwnika.

Szwedzi wygrali Zwiad i wysłali piechotę Forsownym marszem na grząski grunt, gdzie znajdował się znacznik celu. Dzięki wysuniętej pozycji dragoni wystawili się w kontakcie z wioską. Otrzymali jednak stary z Udanych harców i Strat marszowych.

Dragoni szybko zajęli wioskę. Jednak to rajtaria duńska, dzięki przewadze liczebnej, przejęła kontrolę nad znacznikami celu.

Pozycja batalii muszkietersko pikinierskiej ze wsparciem dział wydawala się bezpieczna.

Na tyłach szwedzkich pojawili się partyzanci i celnym ogniem zdezorganizowali rajtarię.

Po dwóch turach ostrzału i walk dragoni zostali rozbici, a rajtaria duńska zajęła wioskę.

Rajtaria szwedzka ze wsparciem ogniowym odrzuciła w centrum opancerzonych rajtarów. Ledwo udało im się uniknąć zniszczenia.

Kolejna salwa piechoty dobiła opancerzonych rajtarów, Świeża rajtaria zaszarżowała na Szwedów.

Doprowadziło to do ucieczki kolejnej szwedzkiej jednostki. Batalia zakończyła grę w stanie Złamany.

Potyczka zakończyła się zwycięstwem Duńczyków 8-2.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz