piątek, 25 września 2020

Obronić Prusy przed Kozakami

Podjazd Pruskiej Obrony Terytorialnej dostał zadanie obrony wsi przed zagonami kozackich rebeliantów. Byłem o 2PS słabszy wiec mogłem losować scenariusz. Mimo zasady Lokalni informatorzy udało mi się trafić dobry scenariusz Obrona wioski (miałem jeszcze do wyboru Zasadzkę)

Za punkty Zwiadu wybrałem Forsowny Marsz i Decydujący Moment.

Stanisław rozstawił wioskę i trzy duże budynki. Dzięki temu od razu zająłem najbliższy Kozakom budynek pięcioma podstawkami muszkieterów pruskich.

Moje siłu (od góry): kompania rajtarów pruskich, skwadron dragonii, skwadron rajtarii brandenburskiej, skwadron piechoty i duży skwadron rajtarii pruskiej.

Kozaccy powstańcy (od dołu): mołojcy, wielka wataha czerni, mołojcy, mała wataha czerni, mołojcy i wozy.

Forsowny marsz pozwolił mi w pierwszej turze obsadzić budynek.

Od drugiej tury ruszył zmasowany atak na najbliższy kozakom domek.

W walce straciłem tylko jeden punkt siły. Przerzut morale uratował podstawkę (Obrani Prusy...). Obsadziłem też trzeci domek i spowalniałem wozy taborowe kompania rajtarii. Moja rajtaria brandenburska weszła do wioski (ruc blokował jej chłopski przewodnik).

Udało mi się porządkować wszystkie rany.

Rajtaria pruska na prawej flance blokuje mołojcom atak na budynek.

Do wioski już niedaleko.

Nec Hercules contra plures

Rajtaria przyjęła na siebie szarżę mołojców. Czerń szturmuje budynek.

Mołojcy szarżują rajtarów tak, aby zahaczyć o budynek.

Wszystkie osiem kostek mołojców trafiło zadając siedem punktów ran rajtarom pruskim.

Mołojcy przegrali multiwalkę z budynkiem i rajtarami. Ci ostatni ruszają w pościg.

Mołojcy w pościgu za rajtarią wpadają na budynek.

Rajtaria pruska po przegranej drugiej turze walki wycofuje się zdezorganizowana.

Muszkieterowie pruscy twardo bronią budynku.

Zdezorganizowana kompania rajtarii pruskiej wycofuje się spod ognia kartaczy śmigownicy.

Mołojcy sami szturmują budynek. Czerń zwęża front, żeby wejść do wioski. Tam już czeka rajtaria brandenburska.

Udało mi się zebrać rajtarów pruskich (przerzut morale z zasady Obronić Prusy za wszelka cenę)

Samotni mołojcy nie dali rady budynkowi. Test po przegranej walce na 0 spowodował ich ucieczkę.

Mołojcy i czerń szarżują rajtarów. Ci wycofują się poza zasięg szarży. Mołojcy z premedytacją zahaczają budynek.

Skończyło się to dla nich ucieczką.

W końcu Kozacy ustrzelili podstawkę rajtarii i zmusili ich do ucieczki.

W ostatniej turze wykorzystałem efekt decydujący moment i szarżowałem uciekających mołojców (liczyłem, że wpadną w czerń).

Mołojcy dostali jeszcze ostrzał z budynku, stracili podstawkę i uciekli przez czerń. Ta  w teście morale wyrzuciła 9 i została zdezorganizowana. W pościgu rajtaria wbiła się w ich flankę.

Co z tego jak nie uzyskała żadnego trafienia, a sama otrzymała ranę. Cofnęła się zdezorganizowana. na szczęście oparła sie o płot i nie oddaliła od znacznika dalej niż 10 cm. Czerni brakło dwóch podstawek w zasięgu aby spalić zasoby wioski.

Udało mi się utrzymać wioskę i uzyskać 6 punktów za scenariusz. Obie strony miały straty Dopuszczające. Wynik w Małych Punktach 7-1, czyli 4-2 w Dużych.

Dziękuję Stanisławowi za grę. Wydaje mi się, że dał za dużo budynków do wioski, co blokowało mu możliwość wejścia większą liczba podstawek do środka, a za bardzo skupił się na zdobywaniu jednego budynku.

3 komentarze:

  1. Mysle że nie tylko za dużo budynków ale także ich pojemność.
    Budynek powyzej 3 podstawek dla obrońcy to praktyczny auto win dla niego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie sobie przypomniałem, że budynki miały pojemność 3, a nie 4 podstawki (i tak bym utrzymał wioskę, bo miałbym 2x 11 podstawek w budynkach) . Ten największy, który atakował Stanisław to jednak było 6 podstawek. Z tego co zaobserwowałem na turniejach, to wioska była 30x30cm i tylko dwa budynki (na 3 podstawki) po bokach lub po przekątnej.
      PS. Ma ktoś chłopskiego przewodnika na zbyciu, bo już mam dość grzęźnięcia w wiosce, której bronię :)

      Usuń
  2. fajny raport i to zachaczanie domkow przez staszka.

    OdpowiedzUsuń