Długo się zastanawiałem nad optymalnym (według mnie) Zgrupowaniem Chowańskiego. Niestety w każdej rozpisce, aby coś zyskać, trzeba z czegoś zrezygnować. W końcu wybrałem sprawdzoną metodę, czyli przeciw jakiej rozpisce nie chcę grać. Z kilku opcji wybrałem Zgrupowanie o średniej sile 20PS i wysokim poziomie Motywacji 20 (bardzo dobry stosunek siła-motywacja). Dodatkowo mam Zgrupowanie piesze, co pozwala wystawić się bliżej środka pola bitwy.
Iwan Chowański ###
Straż przednia - skwadron kozaków służebnych 6p
Podstawa:
Skwadron dworian* 6p -1ZAO
Rota strzelców grodowych 6p
Blok sołdatów pikinierów 4p
Skwadron sołdatów muszkieterów 4p
Poziom I: Rota strzelców wybornych* 5p +2PS
Poziom II: Skwadron rajtarów* 6p -1ZAO +2PS
Poziom III: Skwadron rajtarów* 6p +2PS
Poziom IV: Skwadron dzieci bojarskich 5p +1PS
Kapitan konno # +1PS
Gołowa ## -1ZAO +1PS
Quarta kolumbyny 5f* +2PS -1ZAO
falkonet 1,5f* +1PS
Zwiad wyszedł mi 8 (w kreatorze 10)
Oczywiście można inaczej, ale każda zmiana powoduje, że coś tracimy.
Wady: mała liczba jednostek ofensywnych, dowodzenie, słaba manewrowość, dużo jednostek *, nie zmieściła się sotnia Zawojewodczików.
Zalety: wartość w PS, Motywacja, 2x rajtarzy, działo średnie, zgrupowanie piesze (głębsza strefa rozstawienia), berdysze i piki.
Udało mi się zagrać już tym zgrupowaniem ale w nieco innym układzie, tj o poziom mniejszym, ale ciągle z dwoma skwadronami rajtarow i trójką zawojewodczyków. RON koronny i kluczowe pozycje w scenariuszu. Dałem radę.
OdpowiedzUsuńJakie widzisz zalety i wady tego Zgrupowania po grze? Zależy mi zwłaszcza na słabych stronach, żebym wiedział jak Cię pojechać moją Litwą :)
Usuń