niedziela, 5 października 2014

Raport z turnieju Mistrzostwa Lubelszczyzny

Na turniej lubelski, który miał być testem nowych zasad dywizyjnych postanowiłem zabrać najbardziej PG dywizje jakimi dotąd grałem. Miało być PG, ale okazało się, że turniej przebiegał w bardzo koleżeńskiej atmosferze i bez napinek. Zjechali w większości "doświadczeni" gracze, którzy nad zwycięstwo przekładają dobrą zabawę.

Na turniej można było przygotować 3 rozpiski dywizji. Skrzętnie z tego skorzystałem i w każdej bitwie użyłem innej rozpiski.


Pierwsza bitwa przeciwko Lubelakowi, jak się później okazało, Mistrzowi Lubelszczyzny i jego szwedzkiej dywizji polowej ze wsparciem koronnego pułku jazdy. Obawiałem się przeciwnika, ale grało się naprawdę bardzo przyjemnie, za co jeszcze raz dziękuję przeciwnikowi. Niestety gra się przedłużała z powodów obowiązków sędziego, które odrywały przeciwnika od stołu.

Na Szwedów i Kozaków miałem najmniejszą dywizję za 44 PS. Z założenia chciałem zostać Obrońcą, wymusić marsz przeciwnika na moje pozycje i zaszarżować go w trakcie ruchu.



Dywizja koronna 1648-66 – nr 1
Nazwa
skład
Koszt
PS
Motywacja
Zasady specjalne
Regimentarz 4 rozkazy

(5)
Na własnej ziemi
Kłopoty skarbowe
Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(11)
9
+1
+1



Motywacja 8 = 16x50%

Panowie Bracia

Siły Główne

Straty 3/6/11
Pułk jazdy lekkiej
Poziom 5PS
Pułkownik 2PR
3 doborowych wołochów
3 wołochów
5 kozaków
(5)
Motywacja 4 = 11x40%

Pływanie
Panowie bracia

Straty 2/3/5
Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(11)
9
+1
+1



Motywacja 8 = 16x50%

Panowie Bracia

Straty 3/6/11

Pułk jazdy
Poziom 5PS
Bez husarii i pancernych
Pułkownik 2PR
2 doborowych kozaków
8 kozaków
(4)
5
-1

Motywacja 4 = 10x40%

Panowie bracia

Straty 1/2/4
Regiment Dragonii
Poziom 5PS
6 dodatkowych dragonów
Oberszter – lejtnant 1PR
Oberszter 2PR
18 dragonów
(8)
5
+2
+1


Motywacja 7 = 18x40%

Straż Przednia

Straty 2/4/8
Zwiad 26 = 18+6+2
SUMA
44

           
 Byłem słabszy o 7PS i wygrałem zwiad, co dawało mi dodatkową przewagę. Niestety nie wykorzystałem tego przez błędny wybór zadań i taktyk. Wybrałem Kluczową pozycję (lepsze by było - Małe szkody lub Utrzymanie Pozycji). Za 3 PS wybrałem zadanie neutralne - Bój Spotkaniowy. Liczyłem, że będę rozbijał kolejne regimenty przeciwnika swoją jazdą., zanim pojawi się artyleria. Za wygrany zwiad wybrałem, że przeciwnik będzie rozstawiał się jako pierwszy, co niewiele mi nie dawało w Boju Spotkaniowym. Za 4 PS usunąłem 2 wzgórza na jednej flance.
Lubelak zagrał bardzo rozważnie. Pierwszy wystawił regiment piechoty z działami, który osłonił resztę sił. Muszkieterzy zajęli kościół na flance, na wzgórzu stanęły działa, a pikinierzy między kościołem i wzgórzem.Moi dragoni w forsownym marszu  wysunęli się do przodu. Wydawało mi się, że będą bezkarnie rozstrzeliwać pikinierów i działa. Jeden skwadron zajął zagajnik - Kluczową Pozycję. Udało mi się wystrzelać załogi dział, później uzupełnione przez pikinierów. Przeciwnik zaskoczył mnie pułkiem jazdy koronnej (byłem pewny, że zagra Niezwyciężonymi). Dragoni polscy musieli wycofać się za linie własnej jazdy. Mimo początkowych nierozważnych ruchów i strat wywołanych szarżą husarii w służbie szwedzkiego króla, wydawało się, że moja przewaga w jeździe zdecyduje o wygranej. Niestety szwedzkie siły główne - regiment rajtarów krajowych przez trzy tury zdawał testy Złamania na 2 i 1. W końcu uciekł z pola walki, ale równocześnie uciekły moje siły główne i dragoni zajmujący Kluczową pozycję. 
W sumie byłem bardzo zadowolony z remisu, do którego udało się doprowadzić przy początkowych bardzo poważnych błędach.

Drugą bitwę zagrałem z Pkropka. Przeciwnik doskonale zna zasady, dzięki czemu gra przebiegała bardzo sprawnie mimo dużej liczby jednostek na polu bitwy. Na Tatarów miałem rozpiskę "średnią" za , opartą na pancernych i doborowych kozakach.



Dywizja koronna 1648-66 – nr 2

Nazwa
skład
Koszt
PS
Motywacja
Zasady specjalne

Regimentarz 4 rozkazy
(5)
Na własnej ziemi, Kłopoty skarbowe

Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(11)
9
+1
+1



Motywacja 8 = 16x50%

Panowie Bracia

Straty 3/6/11

Pułk jazdy lekkiej
Poziom 5PS
Pułkownik 2PR
3 doborowych wołochów
3 wołochów
5 kozaków
(5)
Motywacja 4 = 11x40%

Pływanie
Panowie bracia

Straty 2/3/5

Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(11)
9
+1
+1



Motywacja 8 = 16x50%

Panowie Bracia

Straty 3/6/11


Pułk jazdy
Poziom 8PS
2 podstawki dobor. kozaków
1 podstawka panc. i 1 kozaków
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
6 pancernych z roh
6 doborowych kozaków z roh
8 kozaków
(12)
8
+1
+1
+1
+1

Motywacja 8 = 20x40%

Panowie bracia

Siły Główne

Straty 3/6/12


Regiment Dragonii
Poziom 5PS
6 dodatkowych dragonów
Oberszter – lejtnant 1PR
Oberszter 2PR
18 dragonów
(8)
5
+2
+1


Motywacja 7 = 18x40%

Straż Przednia
Straty 2/4/8

Zwiad 26 = 18+6+2

Suma
52

Utracona zwartość
PZ

Utracona zwartość
PZ

0
6
14 - 26
0

1 - 5
3
27 - 39
-2

6 - 13
1
40 +
-4










 Dzięki dużej liczbie jazdy po mojej stronie blokowałem Tatarom możliwość oskrzydlenia własnych sił, co zmusiło ich do frontalnych ataków. Dodatkowo duże klifowe wzgórze na prawej flance przeciwnika spowolniło rozwinięcie sił na skrzydle. Pierwsze straty Tatarskie to pułk kupa - kuły. Korzystając ze swojej zasady forsownego marszu wysunęli się za daleko od dział. bez wsparcia artylerii i własnej jazdy zostali zniszczeni, gdy drogę ucieczki zablokowało częściowo wspomniane wcześniej klifowe wzgórze. Gra zakończyła się moim taktycznym zwycięstwem. 

Trzecia bitwa z Osmanami za 64PS dowodzonymi przez Mruka. Walec najeżony kopiami pełnego pułku sipachów bośniackich ze wsparciem silahdarów, janczarów ze czterema średnimi działami i jazdy lekkiej. Mam spore doświadczenie w grze z Turcją, ale przy takich dużych dywizjach gra przypomina bardziej zapasy niż szachy.


Mimo, że miałem sporo husarii i też dość liczną armię za 62PS, to ostrzał dział spowodował straty najwartościowszych moich jednostek husarii. Na jednym skrzydle zapędziłem się za daleko za odskakującą lekką jazdą. Ostrzał z flanki i kontratak spowodował, że uciekająca jednostka jazdy zdezorganizowała trzy kolejne i całe skrzydło posypało się po uderzeniu tureckiego pułku nadwornego. Gra zakończyła się szczęśliwie tylko taktyczną przegraną.



Dywizja koronna 1648-66 – nr 3

Nazwa
skład
Koszt
PS
Motywacja
Zasady specjalne

Regimentarz 4 rozkazy
(5)
Na własnej ziemi, Kłopoty skarbowe

Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
3 husarii
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(14)
9
+1
+1
+3


Motywacja 10 = 19x50%

Panowie Bracia

Straty 4/7/14

Pułk jazdy lekkiej
Poziom 5PS
Pułkownik 2PR
3 doborowych wołochów
3 wołochów, 5 kozaków
(5)
Motywacja 4 = 11x40%

Pływanie
Panowie bracia
Straty 2/3/5

Doborowy pułk jazdy
Poziom 9PS
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
3 husarii
5 doborowych pancernych z roh.
5 doborowych kozaków z roh.
6 kozaków
(14)
9
+1
+1
+3


Motywacja 10 = 19x50%

Panowie Bracia

Straty 4/7/14


Pułk jazdy
Poziom 8PS
2 podstawki dobor. kozaków
1 podstawka panc. i 1 kozaków
Pułkownik 3PR
Rotmistrz 1PR
4 husarii
6 pancernych z roh
6 doborowych kozaków z roh
8 kozaków
(16)
8
+1
+1
+1
+1
+4

Motywacja 10 = 24x40%

Panowie bracia

Siły Główne

Straty 4/8/16

Regiment Dragonii
Poziom 5PS
6 dodatkowych dragonów
Oberszter – lejtnant 1PR
Oberszter 2PR i 18 dragonów
(8)
5
+2
+1

Motywacja 7 = 18x40%

Straż Przednia
Straty 2/4/8
Zwiad 26 = 18+6+2

Suma
62

Utracona zwartość
PZ

Utracona zwartość
PZ

0
6
16 - 31
0

1 - 6
3
32 - 46
-2

7 - 15
1
47 +
-4



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz