Czytam powoli nowy podręcznik. Żeby przyswoić sobie nowe zasady postanowiłem spisywać zmiany, które wychwycę w trakcie lektury. Post będę uzupełniał w miarę czytania podręcznika.
Str. 41 AT FULL STRENGTH
Oddział piechoty w pełnym składzie i liczący co najmniej 10 modeli (na mniejsze, nawet maksymalne oddziały zasada nie działa) może przerzucić niezdany test rozkazu.
Str. 41 PINBED AND RALLY
Test rozkazu w przypadku rozkazu Rally wykonuje się bez negatywnego modyfikatora za piny.
Nie jestem pewien, ale chyba liczy się modyfikator za stratę dowódcy i za ostatniego żołnierza w Team weapon.
Str. 43 AMBUSH
Na koniec tury można zostawić rozkaz przy jednostce lub próbować strzelić. Rzut 4+ pozwala na zmianę rozkazu na fire. Przy innym wyniku kostka rozkazu wraca do wora.
Nie wiem co będzie w przypadku, gdy gracz zadeklaruje że strzela w przeciwnika z rozkazem Ambush, a wtedy przeciwnik tez zdecyduje że strzela w strzelającego :) Ostrzał równoczesny przy nierównoczesnej deklaracji? Kto pierwszy ten lepszy, czy może tradycyjna kłótnia i mordobicie połączone z obrażaniem się i deklaracjami, że ja już nie gram w tą głupią grę.
Str. 54 TARGET IS DOWN
Modyfikator do dtafienia jednostki piechoty i artylerii z rozkazem Down -2
Teraz trudno będzie trafić w leżących nawet stojąc nad nimi. :)
Str. 59 AMBUSH
Dokładnie wyjaśniono w jakich sytuacjach można otworzyć ogień będąc w zasadzce i dano możliwość zamiany rozkazu Ambush na Dawn w przypadku ostrzelania jednostki w zasadzce.
Str. 62 WEAPONS CHART
Assault rifle zasięg 18
LMG zasięg 36 i 4 strzały
MMG 5 strzałów
Pieszy FT +3 penetracji
Wszystkie moździerze minimalny zasięg 12"
Haubice - zróżnicowany zasięg minimalny
HE dostają tempelki
Specjalne zasady broni str. 66-73:
ASSAULT - modele z tą bronią ma zasadę tough fighters
FIXED - może obrócić się i strzelić z modyfikatorem -1, rozkaz Adwance.
FLAMETHROWER - nie ma autoita, brak modyfikatora za osłonę i Down celu. Penetracja powiększona do +3. Gun shield i budynki nie dają dodatkowej osłony D6 hitów z 6" (z pojazdu D6+1 z 12"), D3+1 pinów i test morale - niezdany likwiduje cel (również pojazdy). Wypalenie na 1.
HE dostają tempelki i dużą skuteczność przeciwko celą w budynkach. W otwartym terenie nie będą takie zabójcze, ale piny dalej nabijają.
Multiple HE - zasady układania tempelek np. przy autokanonie
INDIRECT FIRE - nie można już "uciekać" od ostrzału robiąc "ruch w miejscu". Trzeba przesunąć jednostkę co najmniej o 2"
SPOTTERS - w końcu dokładnie wyjaśniono jak funkcjonuje obserwator. Nieprzydatny dla niedoświadczonych jednostek . Gdy nie ma przy nim kostki rozkazu, jest traktowany jakby miał Down.
ONE - SHOT - można deklarować strzał w indywidualne cele i nie trzeba strzelać wszystkimi w jednej turze.
SHAPED CHARGE - nie ma już kary -1 do trafienia.
TEAM WEAPON - dokładnie wyjaśniono zasady np. utraty ładowniczego.
str. 75 - 80 CLOSE QUARTERS
Nie wiem, czy w zasadach rozgrywania walki wręcz wiele się zmieniło, bo dotąd mało walczyłem wręcz. Na pewno duże zmiany związane są z zasadami cavalry, tough fighters i assault weapon.
HEADQUARTERS
OFFICERS str. 82 - w końcu wyżsi oficerowie dają jakiś bonus. Mogą aktywować dodatkowe jednostki, co w pewnych sytuacjach może być kluczowe. Zasada You Men, Snap to Action!
MEDICS str 83 - już nie jest dodatkową jednostką piechoty (nie może strzelać i szarżować). Nie bai się w doktora Frankensteina i nie zszywa rozerwanych wybuchem i rozprutych (heavy weapon) bagnetem żołnierzy (close quarter). Dziura w głowie też jest zabójcza na śmierć (exceptional damage).
str. 86 zmieniona tabela ataku lotniczego. Pojawiły się tempelki, tylko myśliwiec kosi seriami.
str. 86 FLAK - trafia w samolot na 5+. Jedyny modyfikator za piny. Wystarczą 3 trafienia do powstrzymania ataku lotniczego. Duże szanse na pozbycie się zagrożenia lotniczego. Szczegulnie autocanony z D3 hitami dają solidną osłonę lotniczą.
UNIT SPECIAL RULES
CAVALRY - może robić escape move i na koniach ma zasadę tough fighters.
.... CDN
Nie zapomnij o już pokaźnej erracie do podręcznka ;)
OdpowiedzUsuńDzięki za przypomnienie.
Usuń