Tradycyjny przeciwnik Pnzr zagrał tym razem Tatarami wspartymi Osmanami.
Podjazd litewski - 13PS, Zwartość 26, Zwiad 26
Pułkownik ####
rotmistrz #
3+3 doborowi opancerzeni rajtarzy
2+2 rajtarzy
3 jazdy kozackiej z rohatynami
3 doborowej jazdy kozackiej
2 jazdy tatarskiej
2+2 doborowych pancernych
Hadży Girej - 10PS, Zwartość 30, Zwiad 36
Hadży Girej ###
aga #
3+3 doborowi beszli
3+3 beszli
3+3 Tatarzy z kałkanami
3+3+3 Tatarzy
Scenariusz Zasadzka
Na początku miałem całkiem niezłą sytuację. Wabik to Tatarzy po prawej. Rozstawiłem wszystkie jednostki w pojedynczych chorągwiach. Ze Zwiadu przeciwnik mógł wybrać jedynie Pochwycenie języka i decydujący moment.
Panzer zostawił mi miejsce na wyjście z Zasadzki, ale niestety Panikę wylosowała jednostka opancerzonych rajtarów, która zablokowała mi ruch na z góry upatrzone pozycje między lasem i wzgórzem na dole pola bitwy.
Lewe skrzydło od prawej: 3 kozaków z rohatynami, 2 doborowych pancernych, 2 rajtarów, rotmistrz i kompania zdezorganizowanych opancerzonych rajtarów.
Widok na dziurę w Zasadzce.
Pierwsze ruchy - szarże w górze pola bitwy - 6 doborowych beszli z agą (w oddziale są 3 niedokończone, czarne podstawki). Na prawo od zagajnika 3 ordyńców z kałkanami i 3 beszli.
Lewe skrzydło - kompania rajtarów ostrzeliwana przez beszli i ordyńców.
Prawe skrzydło. Próbuję zablokować szarże.
Lewe skrzydło zwinęło się, aby osłonić zdezorganizowanych rajtarów.
Lekka jazda omija opancerzonych rajtarów i przy druzgoczącej przewadze atakuje osamotnioną kompanię rajtarów.
Która zostaje rozbita do 1PS. Pościg dosięga środka zgrupowania litewskiego.
Na szczęście 6 doborowych beszli spaliła szarżę i wycofała się zdezorganizowana.
W następnej turze zebrała się, co niestety nie udało się spanikowanym od początku gry rajtarom.
Zostali zaatakowani od tyłu. Dodatkowo drogę ucieczki zablokowali beszli (czerwonoarmiści).
Próba powstrzymania 6 ordyńców przez 3 doborowych kozaków.
Zdezorganizowani rajtarzy stracili tylko 1 PS, ale i tak przegrali i nie mieli wolnej drogi ucieczki. Zostało po nich puste miejsce na polu bitwy. Ordyńcy zwyciężyli w walce z doborowymi kozakami i ruszyli w pościg.
Egzekucja uciekającej podstawki rajtarów. Tatarzy strzelają "plecami".
Drugi oddział zwykłej rajtarii dziesiątkowany strzałami.
Zamiast się bohatersko wycofać, nie wytrzymałem i zaszarżowałem tym, co mi jeszcze zostało.
Dwójka kozaków z rohatynami i 2 pancernych doborowych w ataku na 6 tatarów.
Dróga kompania opancerzonych rajtarów bierze na klatę szarżę doborowych beszli.
Ingerencja istoty wyższej niż 15mm.
2 kozaków z rohatynami odpadła z walki po ostrzale w szarży. Został na miejscu znacznik rozkazu.
Rajtarzy atakowani przez beszli mają odciętą drogę odwrotu. Na szczęście remisują, a mając inicjatywę wybieram, że beszli cofają się jako pierwsi.
Multiwalka - beszli + Tatarzy przeciwko doborowym pancernym i kozakom.
Jakość wzięła górę nad ilością.
Opancerzeni rajtarzy ulegli po walce ostrzałowi od blokujących ich beszli.
Beszli wspierał zam Hadży Girej.
Na polu bitwy robi się pusto. Zostały nam po dwie jednostki.
Ostatnia walka to zwycięstwo Tatarów
U Litwinów na stole zostali tylko dowódcy. Przeciwnik zachował głównodowodzącego 2 Tatarów i 3 beszli. Masakra!
Wynik 4:2 dla Pnzr. Po dwa punkty dla przeciwnika za straty (obaj mieliśmy do 75% strat) i dwa punkty dla Pnzr za scenariusz.
Mała uwaga, przy remisie nie trzeba mieć inicjatywy. Wycofujemy się do 10 cm (kawaleria), jeżeli natrafimy na przeciwnika zatrzymujemy się. W przypadku otoczenia to pierwszy rusza się atakujący
OdpowiedzUsuńMieliśmy tu wątpliwości.Sytuacja była "lustrzana" walczyły dwie jednostki, które zremisowały i obie miały jednostkę wroga na drodze odwroty (2 cm na swoich tyłach). Obie powinny zostać zniszczone? Wydawało mi się, że o kolejności wycofywania jednostek decyduje gracz z inicjatywą. Kto to jest atakujący? :)
Usuń